Dünyanın en büyük müzik akışı hizmetlerinden biri olan Spotify, yıldan yıla %22'lik bir büyümeyle aylık 515 milyon aktif kullanıcıya ulaştığını duyurdu. Şirket, 2023 1. çeyrek kazanç raporunda, bu çeyreğin 2018'de halka açıldığından beri gördüğü en güçlü ilk çeyrek olduğunu söyledi. Sayılardaki artışın, beklentileri 15 milyon aşması dikkat çekiyor. Zira beklenti 500 milyon aktif kullanıcı idi.
Premium kullanıcılar özelinde bakarsak, Spotify'ın şu anda yıldan yıla %15 büyüyen 210 milyon ücretli abonesi olduğunu görüyoruz. Abone kazanımı, şirketin toplam gelirini %14 artırarak 3 milyar Euro'ya yükseltti. Bununla birlikte, artan rakamlar, pazarlama harcamalarının düşürülmesi de dahil olmak üzere şirket tarafından yapılan maliyet düşürme ile sahneyi paylaşıyor. Spotify ayrıca bu yılın başlarında işgücünün %6'sını işten çıkaracağını doğruladı.
Stockholm merkezli akış hizmeti, çeyrek boyunca kişiselleştirilmiş çalma listeleri oluşturmak için AI DJ, yeni bir mobil kullanıcı arayüzü, NFT özellikli çalma listeleri, keşif modu ve daha fazlası gibi bir dizi özellik sundu. Daha yakın bir zamanda, şirket ayrıca yeni bir iPhone kilit ekranı widget'ı çıkardı ve Strava entegrasyonunu ekledi. Ancak HiFi kayıpsız ses özelliğinin ne zaman piyasaya çıkacağına dair bir bilgi halen yok.
Rakamların açıklanmasının ardından, Spotify hisselerinin %5,19 artışla hisse başına 138 dolara ulaşması da dikkat çekici bir gelişme.