Spotify, 2 sene önce otomobillerde Spotify kullanmayı daha kolay hale getirmek için Car Thing adında bir donanım satmaya başlamış, ancak geçtiğimiz günlerde hizmeti sonlandıracağını duyurmuştu.
Modern dijital ekranlara sahip olmayan araçların eski nesil CD çalar çıkışına sokularak çalışan bu donanım, aslında aracın ön konsoluna Spotify şarkılarını tarayıp çalmanızı, sesi açıp kapamayı sağlayan 6-7 inç boyutunda minik bir tablet yerleştiriyordu.
Kullanıcılar bu sayede eski model otomobillerinde, dokunmatik ekranlı ve dairesel kontrol tuşuna sahip, sesle de komuta edilebilen modern bir müzik çalara sahip oluyordu. Ancak bu fikir çok tutmadı çünkü insanlar cep telefonları varken neden 100 dolara yakın para verip sadece Spotify çalıştıran bir tablet almak zorunda olsunlar ki? Spotify yöneticilerinin hayal dünyasında galaksileri aştığını buradan anlayabiliyoruz.
Spotify da bu acı gerçeği çok geçmeden kabullendi ve Car Thing ürününe artık hizmet vermeyeceğini duyurdu. Fakat bu durum, ömrü daha 2 seneyi bile doldurmayan ürüne para verenleri çok kızdırdı. Hatta ürünün kapatılma haberinden sadece 1 hafta önce ürünü satın almış olan kullanıcılar sosyal medyayı şikayete boğdu. Zira şirket, ürün için bir geri ödeme yapmayı düşünmüyordu. Müşteriler Spotify'in kendilerini kazıkladığını iddia ettiler. Ayrıca kullanıcılar bununla da sınırlı kalmadılar ve şirkete dava açtılar.
Madem kapatacaksın, neden ürünü satmaya devam ediyorsun?
Ve Spotify şimdi keskin bir U dönüşü yaparak, ürünü iade etmek isteyenlere koşulsuz şartsız para iadesi yapacağını açıkladı. Bunun için müşteri hizmetlerine ürünün faturasının da eklendiği bir e-posta atılması yeterli.
Bu örnek bize gösteriyor ki, 300 - 400 milyondan fazla kullanıcıya da sahip olsanız, geliştirdiğiniz ürün/hizmet kullanıcıya fayda sağlamadığı sürece kimse onu satın almaya meraklı olmuyor. "Sadece 1 milyon kişi bile alsa güzel para kazanırız" gibi bir düşünceyle üzerinde çok düşünülmeden geliştirildiği belli olan Car Thing sayesinde Spotify da bu dersi en acı şekilde almışa benziyor.