Spotify, 4. çeyrek kazançlarını açıklarken geçen çeyreğe göre 10 milyonluk bir artışla 205 milyon premium aboneye ulaştığını duyurdu. Ayrıca 3,17 milyar Euro (3,43 milyar dolar) gelir elde ederek hem abone sayısında hem de satışlarda beklentileri aştığını gösterdi.
Spotify şu anda, reklam destekli ücretsiz aboneler de dahil edilirse, aylık yaklaşık 500 milyon aktif kullanıcıya sahip.
Yine de, CEO Daniel Ek'in "fazla iddialı" olarak nitelendirilen hamleleri nedeniyle, zarar devam ediyor. 2022'nin tamamı için şirket, 11,7 milyar Euro'luk (12,7 milyar dolar) gelir etti. Zarar ise 430 milyon Euro (466 milyon dolar) olarak açıklandı.
Spotify, kayıpların kurdaki dalgalanmaların yanı sıra "esas olarak personel sayısındaki artış ve daha yüksek reklam maliyetleri nedeniyle artan personel maliyetlerinden" kaynaklandığını söylüyor. Şirketin geçtiğimiz günlerde iş gücünün yüzde 6'sını işten çıkarması da bu açıklamayı destekliyor.
Önümüzdeki çeyrek içinse Spotify, aylık yarım milyar aktif kullanıcıyı aşacağını ve 207 milyon premium aboneye ulaşacağını tahmin ediyor.