Apple'ın müzik akış piyasasına girmesiyle birlikte Spotify'ın bundan olumsuz etkileneceği düşünülüyordu. Ancak Spotify'dan üst düzey bir yönetici İsveç'li şirketin bu durumdan büyük ölçüde etkilenmediğini açıkladı.
Haziran başlarında, Apple Music lansmanından bir hafta önce Spotify abone sayısının 20 milyon yükselerek toplamda 75 milyon seviyelerine ulaştığını duyurmuştu. Spotify Gelir Müdürü Jeff Levick, bu hafta başlarında New York'ta düzenlenen bir reklam konferansında, International Business Times'a yıl sonuna kadar 100 milyon kullanıcıya ulaşmayı beklediklerini açıkladı.
Apple Music ise üç ay içinde müzik akış servisine 15 milyon "ücretsiz" üye toplamayı başarmıştı. Geçtiğimiz ayla birlikte sona eren üç aylık ücretsiz deneme aboneliğinden sonra istatistiklerin ne şekilde değişeceği şimdiden büyük merakla bekleniyor.
100 milyon büyük bir rakam olarak görünebilir ancak dikkat edilmesi gereken bir nokta var. Spotify'ın, Apple Music veya Netflix'in aksine ücretsiz, reklam destekli bir abonelik katmanı da var. Haziran ayı itibariyle yaklaşık 55 milyon abonenin bu plan üzerinde yer aldığı biliniyordu. Eğer bu trend devam ederse Spotify'ın yıl sonuna kadar 26 milyon ücretli üye sayısına ulaşacağı tahmin ediliyor.