Facebook, Birleşik Krallık'la arasındaki WhatsApp tartışmasında nihayet geri adım attı. Firma bundan böyle Birleşik Krallık'taki kullanıcılarını hedef alan reklamlar için WhatsApp verilerini kullanmayı durdurmayı kabul etti. Sosyal ağ, bu karara uymayıp yine benzer bir yöntemden yararlanmaya devam ederse yasal bir yaptırımla karşılaşacak.
Bu nihai anlaşma özellikle İngiltere'nin Enformasyon Komiseri Elizabeth Denham için bir zafer niteliğini taşıyor. Zira Denham, bu yılın başlarında WhatsApp'da kullanıcı verilerinin düzgün bir biçimde korunmadığına dair endişelerini dile getirmiş ve veri paylaşımına yönelik bir soruşturma başlatmıştı.
Facebook geçtiğimiz 2014 yılında WhatsApp'ı 22 milyar dolar karşılığında satın almış ve sosyal ağdaki reklamları doğrudan hedefe ulaştırmaya yardımcı olacak biçimde bu servisteki bilgileri de kullanmaya başlamıştı.
WhatsApp kullanıcıları Facebook'la olan veri paylaşımını devre dışı bırakabiliyorlar, ama bunu yapmaları için kullanım şartları ve koşulları içerisinde bir işaret kutusunu bulmaları ya da hesap ayarlarında veri paylaşımını kapatmaları gerekiyor. İkinci seçenek ise ancak ilk 30 günlük kullanımda geçerli oluyor.
Denham, henüz İngiltere'deki kullanıcıları kapsayan bu anlaşmanın bütün Avrupa'daki gizlilik komiserleri tarafından ele alınmasını hedeflediğini ifade ediyor.