ACSI (American Customer Satisfaction Index - Amerika Müşteri Memnuniyeti İndeksi) tarafından her yıl yapılan müşteri memnuniyeti araştırmasının 2008 sonuçları yayınlandı. Sonuçlara göre ABD'de müşterisini en çok tatmin eden teknoloji şirketi Google oldu. Şimdi gelin, 3 farklı sektörün müşteri memnuniyet oranlarına birlikte bakalım.
Küçük bir not: Sonuçlar arasında adı geçen şirketler, ACSI tarafından Pazar payları dikkate alınarak seçiliyor. Göreceğiniz "Diğerleri" kategorisi ise, yine ACSI tarafından "daha küçük şirketler" olarak belirlenen şirketleri içeriyor. Başka bir deyişle araştırmada adı geçenlerin belirlenmesinde pazar payları dikkate alınıyor.
Arama motorları ve portallar
Şirket | 2006 (%) | 2007 (%) | 2008 (%) | 1 yıllık değişim (%) |
81 | 78 | 86 | 10,3 | |
Yahoo! | 76 | 79 | 77 | -2,5 |
Diğer | 78 | 75 | 76 | 1,3 |
MSN | 74 | 75 | 75 | 0 |
Ask.com | 71 | 75 | 74 | -1,3 |
AOL | 74 | 67 | 69 | 3 |
ORTALAMA | 77 | 75 | 80 | 6,7 |
Müşterisini en çok memnun eden arama motoru, geçen yıl liderliği Yahoo!'ya kaptıran Google oldu. 2008 yılı araştırmasında tam 8 puan artış gösteren Google, yüzde 86 ile şimdiye dek ulaşılan en yüksek müşteri memnuniyet oranına da imza atmayı başardı.
Geçen yılın lideri Yahoo!, yüzde 2'lik bir düşüşle yüzde 77 oranını elde etti. Microsoft'un MSN'i ise, geçtiğimiz yıla göre bir değişiklik yaşamadı ve yüzde 75'lik memnuniyet oranıyla üçüncü sırada yer almayı başardı.
Arama motorlarının ortalama müşteri memnuniyet oranı ise yüzde 80. Bu oran, geçtiğimiz yıldan 5 puan daha yüksek.
Cep telefonu
Şirket | 2006 (%) | 2007 (%) | 2008 (%) | 1 yıllık değişim (%) |
Motorola | 71 | 72 | 74 | 2,8 |
Nokia | 69 | 72 | 74 | 2,8 |
Samsung | 73 | 70 | 71 | 1,4 |
Diğer | 68 | 70 | 70 | 0 |
ORTALAMA | 70 | 70 | 71 | 1,4 |
ABD'lileri ençok memnun eden şirketler Motorola ve Nokia oldu. Birincilik basamağını paylaşan iki şirket de 2008 yılında 2 puanlık bir artışla memnuniyet oranlarını yüzde 74'e taşıdı ve zirveyi paylaşmaya devam etti. Üçüncü sıradaki isim ise, 1 puanlık artışla yüzde 71'e ulaşan Samsung oldu.
Cep telefonu üreticilerinin ortalama müşteri memnuniyet oranı ise yüzde 71. Bu oran, geçtiğimiz yıldan 1 puan daha yüksek.
Bilgisayar üreticileri
Şirket | 2006 (%) | 2007 (%) | 2008 (%) | 1 yıllık değişim (%) |
Apple | 83 | 79 | 85 | 7,6 |
Dell | 78 | 74 | 75 | 1,4 |
HP - HP | 75 | 76 | 73 | -3,9 |
Diğer | 77 | 75 | 72 | -4 |
Gateway | 73 | 75 | 72 | -4 |
HP - Compaq | 72 | 73 | 70 | -4,1 |
ORTALAMA | 77 | 75 | 74 | -1,3 |
Araştırmaya göre Apple, geçen yıl olduğu gibi, bu yıl da müşterisini en çok memnun eden şirket olmayı başardı. Üstelik verilen hizmetten memnun olanların oranı, bir önceki yıla göre 6 puan artarak yüzde 85'e kadar ulaştı.
İkinci sıradaki Dell, 1 puanlık artışla yüzde 75'e ulaştı. HP ise, müşteri memnuniyet oranında 3 puanlık bir düşüş yaşadı. HP'nin müşteri memnuniyeti oranı yüzde 73 olarak açıklandı.
Bilgisayar üreticilerinin ortalama müşteri memnuniyet oranı ise yüzde 74. Bu oran, geçtiğimiz yıldan 1 puan daha düşük.