2011'in tabletlerin yılı olacağı ve herkesin evinde bir tablete sahip olacağı bekleniyordu. Peki bu gerçekleşti mi, herkes bir tablet alarak iPad alternatiflerini değerlendirdi mi?
Sorunun cevabı hem evet hem hayır. Expansys'in 2011'deki tablet satışlarına baktığımızda yüzde 400'lük etkileyici bir artış gözleniyor. Piyasada sayısız Android tablet alternatifi var ve işinizi görecek bir tablet bulmanız mümkün.
Ancak satılan toplam ürünlerdeki tablo, pek de iç açıcı değil. Geçtiğimiz ay All Things Digital'ın düzenlediği AsiaD konferansında konuşan Google Mobil başkanı ve Android'in kurucusu Andy Rubin, toplam 6 milyon Android tabletin mevcut olduğunu söyledi ve gösterdiği bir grafikle 40 milyon birim sevkeden iPad 2'ye kıyasla "tamamen başarısızlığa uğradıklarını hissetmediğini" belirtti. Ama bu rakamlar, neredeyse her 7 iPad'e karşılık sadece 1 adet Android tablet satıldığını gösteriyor.
Bu pek de parlak olmayan rakamın içerisinde Samsung Galaxy Tab 10.1'in (ve kardeş modellerinin) satışlarının oldukça iyi olduğunu söylemek gerek. Ancak Galaxy S II için yapılan siparişler, Tab'ınkinden 20 kat fazla.
Android tabletler, henüz Apple'ın tableti kadar ilgi veya güveni toplamayı başaramadı. Ortaya çıkartılacak yenilikçi ve uygun fiyatlı bir tablet için tüketicinin aç olduğunu düşünüyoruz.