Tesla CEO’su Elon Musk, Kasım 2019’da Cybertruck duyurulduğu sırada üretimin 2021’in sonlarında başlamasını beklediklerini söylemişti. Ancak sızdığı söylenen ve Wired tarafından incelenen Tesla belgeleri, şirketin aracın Ocak 2022’deki üretim öncesi “alfa” versiyonunun frenleme, gövde sızdırmazlığı ve süspansiyon dahil olmak üzere temel unsurlarının performansıyla sorunlar yaşadığını gösteriyor.
2019 lansmanından bu yana bir milyondan fazla müşterinin Cybertruck’ı rezerve etmek için 100 dolar depozito yatırdığı tahmin ediliyor. Lansman sırasında Musk, aracın dayanıklılığını göstermek isterken camlarından ikisini metal toplarla kırmış ve henüz satışa hazır olmadığını söyleyerek durumu şakayla toparlamaya çalışmıştı. Tesla’nın en çok satan aracı olma olasılığı düşük olsa da, Cybertruck’ın son sürümünün piyasaya sürülmesi, 2020 Model Y’den bu yana yeni bir tüketici modeli sunmamış bir şirket için sembolik bir zafer olacak.
Yine de Alman Handelsblatt gazetesi tarafından bildirilen aynı sızıntıdan gelen belgeler, Cybertruck’ın gelişiminin halen sorunlar yaşadığını gösteriyor. Aracın Ocak 2022’de test edilen prototip versiyonunda, örneğin “aşırı pedal hareketi ve tutarsız duruş”, “sürtünmeli frenleme sırasında aşırı yalpalama” ve "dönüş sırasında frenleme sorunları" gibi fren sorunları bulunuyordu.
Hem havayı hem de gürültüyü kabinden uzak tutmak için önemli bir unsur olan aracın sızdırmaz hale getirilmesi de sorun yaşanan başka bir alan gibi görünüyor. Belgelerde, “sızdırmazlık için net bir yolumuzun olmadığı bazı alanlar var” deniliyor. Wired’ın bildirdiğine göre, prototip aracın süspansiyonunda da sorunlar vardı ve raporda performansın bazı alanlarında “hedeflerle önemli bir fark” olduğu belirtildi.
Cybertruck’ın gelişiminin zorlu olması, gelişimini takip eden hiç kimse için sürpriz değil. Araç, ön cam silecekleri gibi normalde basit olan öğelerin neredeyse sıfırdan tasarlanmasına yol açan, inanılmaz derecede kutuplaştırıcı bir tasarıma sahip. New York Times’ın belirttiğine göre, köşeli gövdesi de otomobil üreticilerinde tipik olarak kullanılan çelikten daha pahalı, daha ağır ve şekillendirilmesi ve kaynaklanması çok zor olan paslanmaz çelikten oluşuyor.
Yine de dünyanın en değerli otomobil üreticisi olan Tesla, bu zorlukların üstesinden gelecek mali kaynaklara sahip. Elon Musk, bu yılın üçüncü çeyreği için bir Cybertruck teslimat etkinliği planladı ve 2024’te seri üretime başlaması bekleniyor. Electrek, şirketin yılda 375.000 Cybertruck üretimini hedeflediğini bildiriyor.