Netflix zaten bir süredir, açık bir şekilde hesaplarını başkaları ile paylaşan kullanıcıları daha fazla ödemeye zorlamaktan söz ediyor. Ayrıca reklamlı, daha ucuz bir abonelik seçeneği de her zaman masada görünüyordu.
Şimdiyse, CEO'lardan biri olan Reed Hastings, bu gelişmelerin çok yakında gerçekleşeceğini açıkça ortaya koydu ve reklam destekli yayıncılığa en geç "gelecek yıl içinde” başlayabileceklerinden söz etmeye başladı. Çalışanlara yönelik gönderilen yakın tarihli bir şirket içi yazışma, yöneticilerin artık 2022'nin son üç ayında bir noktada reklam katmanını tanıtmayı hedeflediklerini ve şifre paylaşımını engellemeye başlayacaklarını belirtiyor.
Disney Plus, Mart ayında reklam destekli akış planları olduğunu açıklamıştı. Apple TV Plus hariç, Netflix'in yayın yapan tüm rakiplerinin reklam destekli yayın yaptıkları veya yapmayı planladıkları biliniyor.
Netflix son dönemde abonelik fiyatlarını da artırmıştı, ancak düşen abone sayısı ve artan maliyetler firmanın acil olarak yeni gelir modelleri bulmasını gerektiriyor gibi görünüyor.