Koreli araştırmacıların yaptıkları bir çalışmaya göre, narsistik (kendini aşırı derecede beğenen, kendine "tapan") kişilerin Facebook gibi sosyal ağ sitelerinde selfie paylaşımları yapma ihtimalleri çok daha yüksek durumda.
Narsisistik kişilik bozukluğu, kişilerin kendi önemlerini gözlerinde büyüttükleri, övgü açlığı duydukları ve diğer kişiler için empati eksikliği gösterdikleri bir ruhsal bozukluk olarak tanımlanmakta. Belçika, Brüksel'deki Virtual Reality Medical Institute'tan Brenda K. Wiederhold'un söylediğine göre "tüm sosyal medya teknolojilerinde, narsistler, (narsist olmayan kişilere göre) beğeni alma ümidi ile kendilerini gösteren stratejilere daha fazla başvurma eğiliminde oluyorlar." Araştırmacıların söylediğine göre, kendi selfie'lerine yapılan yorumlara bağları ve diğer kişilerin selfie'lerine ilgileri, geri bildirim verme ihtimallerini çok daha yüksek.
Araştırmacılar, narsisizm derecesi ve selfie'lerle kendi reklamını yapma arasındaki ilişkiyi "Cyberpsychology, Behaviour, and Social Networking" dergisinde açıklamaktalar.
Korea University'den Jung-Ah Lee ve Yongjun Sung'un bulgularına göre daha üst seviye narsisizme sahip olan kişiler, selfie paylaşımı yapmaya daha fazla yatkınlık göstermekteler.
Ancak Wiederhold, narsisizmin tek başına selfie paylaşımlarını açıklamadığını ve gelecekte yapılacak olan araştırmalar ile diğer psikolojik ve sosyal etkenlerin de bulunması gerektiğini belirtmekte.
Tabii ki ayrı bir not olarak belirtmekte fayda var ki, her selfie paylaşan kişi de narsist değil. Araştırma sadece, narsist kişilerin, selfie'leri paylaşmaya daha yatkın olduğunu kanıtlamaya çalışıyor...