Türk Futbol Milli Takımları Ana Sponsoru TTNET'in, Yönetim Takımı ve geniş bir basın grubu Belçika - Türkiye Euro 2012 Grup Eleme Maçı'nda buluştu. Belçika'da düzenlenen basın buluşmasında konuşan TTNET Genel Müdürü Tahsin Yılmaz, 12 Haziran'da ilk kez canlı olarak Tivibu Web, Tivibu Cep ve 40'ı aşkın internet sitesinden genel seçim sonuçlarını seçmenlere aktarmak için özel bir seçim programı hazırlığında olduklarını açıkladı.
TTNET'in sunduğu hizmetler ve gelecek hedefleriyle ilgili önemli bilgilerin de verildiği toplantıda, Tahsin Yılmaz Türkiye'de internet penetrasyonu hakkında gerçekleştirilen en kapsamlı pazar araştırması olan PC ve İnternet Penetrasyon Çalışması'nın güncel sonuçlarını paylaştı. Kırsalı da kapsayan araştırma Türkiye'nin internet ve bilgisayar haritasını ilginç verilerle ortaya koydu.
2008 yılı itibariyle Türk Futbol Milli Takımları Ana Sponsorluğu'nu üstlenen Türkiye'nin iletişim teknolojileri ve eğlence şirketi TTNET, 2 Haziran 2011 tarihinde Belçika'nın başkenti Brüksel'de geniş katılımlı bir basın buluşması düzenledi. TTNET'in Yönetim Takımı, geniş bir basın grubuyla Belçika - Türkiye Euro 2012 Grup Eleme Maçı'nı da izleyerek Türk A Milli Takımı'na destek oldu. Basın buluşması sırasında da ay-yıldızlı forma giyen TTNET Genel Müdürü Tahsin Yılmaz ve TTNET Yönetim Takımı, TTNET ailesinin büyük ve başarılı bir takım ruhuyla çalıştığı mesajını verdi.
İnternet filtresi hakkında şaşırtan açıklama
Basın toplantısı sırasında sorulan BTK'nın filtre çalışmalarına TTNET'in nasıl baktığı sorusuna, "bu konuda henüz alt yapıyı tamamlayamadıklarını ve BTK'dan ek süre istediklerini söyleyerek" yanıt veren Tahsin Yılmaz, herkesi şaşırttı ve 'işler aceleye mi getiriliyor' sorusunu akla getirdi. Bu konuyla ilgili detayları CHIP dergisi Yayın Yönetmeni Mahmut Karslıoğlu'nun blog'unda okuyabilirsiniz.
"Sandıklar İnternette Açılıyor"
TTNET'in; Tivibu Web, Tivibu Cep ve 40'ı aşkın internet sitesinden 12 Haziran'daki genel seçim sonuçlarını canlı olarak yayınlayarak bir ilke imza atacağını açıklayan TTNET Genel Müdürü Tahsin Yılmaz, "Sandıklar İnternette Açılıyor" sloganıyla Türkiye'de internet kaynaklı ilk canlı interaktif seçim programı Tivibu Seçim Online'ı gerçekleştireceklerini belirtti.
Başta 6 milyonu aşkın TTNET ADSL abonesi olmak üzere tüm Türkiye'nin internet alt yapısı üzerinden erişilebilecek Tivibu Seçim Online, şu ana kadar Türkiye'de gerçekleştirilmiş, web ve cep üzerinden canlı olarak yayınlanacak en kapsamlı program. 12 Haziran günü saat 18:00 itibariyle başlayacak canlı yayına, Tivibu Web ve Tivibu Cep'te 1 nolu "Tivibu Tanıtım" kanalıdan, tivibu.com.tr altında seçim yayını sayfasından ve 40'ı aşkın internet sitesinden ulaşılabilecek.
Tivibu Seçim Online, Cüneyt Özdemir moderatörlüğünde 12 Haziran'da canlı yayınlanacak
Moderatörlüğünü ünlü gazeteci Cüneyt Özdemir'in yapacağı bu özel yayında, sürpriz stüdyo konukları da yer alacak. Türkiye'de ilk kez sosyal medya, bir canlı yayın programına yoğun bir şekilde entegre edilerek; sosyal medyadaki görüşler anlık olarak takip edilecek, yorumlanacak ve izleyicilerle paylaşılacak. İnternette seçim hakkında gerçekleştirilen yorumlar ve en çok hangi partilerin konuşulduğu gibi bilgiler, anlık olarak izleyicilerle paylaşılabilecek.
Facebook paneli, seçim yayın sayfasına entegre edilerek kullanıcıların yayın sırasında soru sorması mümkün olacak ve Twitter'da konuşulanlar, Tivibu Seçim Online ekranından takip edilebilecek. Ayrıca izleyicilerin seçime ait genel düşüncelerini tespit etmek amacıyla Tivibu Facebook sayfasında yayına alınacak anketler, Facebook kullanıcıları tarafından cevaplanabilecek ve kullanıcıların cevapları anlık olarak yine Tivibu Seçim Online sayfasında yayınlanacak. Ankette yer alan "En Ses Getiren Seçim Projesi Sizce Hangisiydi?, Seçim Meydanlarının En iyi Sloganı Neydi?" gibi pek çok dikkat çekici soru ile genel bir seçim değerlendirmesi gerçekleşecek.
Kent ve yarı-kentlerde internet penetrasyon oranı yüzde 40, kırsalda yüzde 19, Türkiye genelinde yüzde 33
TTNET, geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiği "PC ve İnternet Penetrasyon Çalışması"nın kırsal kesim ayağını da tamamlayarak sonuçları güncelledi. Buna göre Türkiye'de toplam hane nüfusunun yüzde 43'ü bilgisayar sahibiyken yüzde 33'ünün internet bağlantısı bulunuyor. Türkiye'de 30 milyon internet kullanıcısının yüzde 59'u erkek yüzde 41'i kadın. İnternet kullanıcılarının büyük çoğunluğu 15-35 yaş arası erkeklerden oluşuyor. İnternet üzerinde en çok yürütülen işlemler ise chat yapmak, araştırma yapmak/bilgi edinmek ve e-posta kontrol etmek olarak sıralanıyor. Kent ve yarı-kentlerde internet penetrasyon oranı yüzde 40 iken kırsalda bu oran yüzde 19 olarak belirlendi. Buna göre Türkiye toplam internet penetrasyon oranı ise yüzde 33.
Yılmaz, ev ve iş yerinde DSL, dışarıda binlerce noktada WiFi ve bunun yanı sıra 3G ile hızlı, güvenli ve ekonomik bir şekilde internete bağlanma seçenekleri sunduklarını kaydetti. Sinema ve televizyonu taşınabilir hale getiren Web TV servisi Tivibu Web, genişbant internet bağlantısı üzerinden alıcı aracılığıyla yüksek kalitede yayın yapan Tivibu Ev ve Tivibu'nun mobil ayağı olan Tivibu Cep son dönemin öne çıkan yeniliklerinden oldu. Avea işbirliğiyle TTNET Mobil markası altında GSM ve 3G dahil tüm cep telefonu hizmetleri müşterilerle buluştu. TTNET Müzik, TTNET Oyun servisleriyle TTNET eğlence dünyasının baş aktörlerinden biri durumuna geldi. Playstore.com ile dijital oyun pazarına da açıldı.
Türkiye'nin son internet haritası
"Öncelikli hedefimiz; en az bir internet kullancısı bulunan ama interneti olmayan 6.5 Milyon haneyi evde internet ile tanıştırmak"
TTNET Penetrasyon Araştırması sonuçlarını değerlendiren Tahsin Yılmaz "TTNET olarak ilk hedefimiz en az bir internet kullanıcısının yer aldığı 6,5 milyonu aşkın hanedeki potansiyel müşterilerimizi, evde internetle tanıştırmak. Çeşitli iletişim çalışmalarımız ve kampanyalarımızla bu kitleye ulaşmayı hedefliyoruz. Araştırma sonucunun işaret ettiği 5,5 miyonu aşkın hanede ise henüz hiç internet kullanıcısı yer almıyor. Biz bilgi toplumu olma hedefimiz doğrultusunda, tüm iletişim çalışmalarımız ve projelerimizle bu hedef kitleye internetin faydalarını, hayatımıza getirdiği kolaylıkları anlatıyoruz. Bu çalışmalarımız artarak devam edecek"dedi.
Türkiye'nin son internet haritası
Araştırmanın sonuçlarına göre Türkiye internet penetrasyonu haritasını çizmek de mümkün. Türkiye'de interneti en çok kullanan 5 ilin ilk sırasında yüzde 51.8 oranıyla İstanbul var. Başkent Ankara yüzde 49.1 ile ikinci sırada, Kocaeli ise yüzde 47.1 ile üçüncü sırada bulunuyor. Tekirdağ yüzde 43 ile dördüncü sırada yer alırken, Antalya yüzde 42.7 ile beşinci sırada bulunuyor.
Bölgeler özelinde ise Batı Marmara'da penetrasyon oranı yüzde 31.4; Doğu Marmara'da yüzde 39.7; Ege'de yüzde 35.8; Batı Anadolu'da yüzde 37.9; Orta Anadolu'da yüzde 23; Akdeniz'de yüzde 22.8; Batı Karadeniz'de yüzde 22.5; Doğu Karadeniz'de yüzde 21.4; Kuzey Doğu Anadolu'da yüzde 12.5; Orta Doğu Anadolu'da yüzde 12.3; Güney Doğu Anadolu'da yüzde 9.5.
TTNET 30 milyon kullanıcıya ulaşıyor
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) 2011 Çeyrek Raporu'na göre genişbant internette, sabit ve mobil tarafta abone sayıları arttı. 2003'te 18 bin civarında olan genişbant internet abone sayısı, bugün 9,1 milyon civarına ulaştı.
TTNET verilerine göre 2010 Aralık ayında aylık data kullanımı 10,1 GB iken, bugün itibariyle 15 GB'ı aştı. BTK'nın raporuna göre yoğun bir rekabetin yaşandığı sektörde 2011'in ilk çeyreği itibariyle, TTNET yüzde 67'lik pazar payı ile sektör lideri konumunda bulunuyor. TTNET, 5 yıl önce kurulan genç bir şirket olarak bugün 6 milyonu aşkın aboneye ulaşmış durumda.
Araştırma sonuçlarını basın mensupları ile paylaşan TTNET Genel Müdürü Tahsin Yılmaz, "Bu araştırmaların sonuçları bizim yolumuza ışık tutuyor. Zira hedefimiz internet kullanımının önündeki engelleri kaldırmak ve ülkemizin her köşesindeki bireylere internet erişim olanağı sağlamak" dedi. 2006 yılında Türkiye'yi internete bağlamak ve herkesi internet vatandaşı yapmak hedefiyle yola çıktıklarını belirten Tahsin Yılmaz, sözlerine şöyle devam etti: "Kısa sürede başarılı pek çok projeye imza attık. Bilgi toplumu olma hedefi doğrultusunda, bilginin paylaşılması ve yayılması süreçlerinde bizzat rol oynamayı çok önemsedik. Bu anlayışla hep, geleceği şimdiden nasıl inşa edebileceğimiz üzerine odaklandık".
Toplantıda, "TTNET'le Her Şey Mümkün" diyerek kullanıcılarına farklı hizmetler sunan TTNET'in avantajlı internet ve bilgisayar kampanyaları da ele alındı. Yılmaz, "İnternet servis sağlayıcısı olarak çıktığımız yolda, tüm iletişim ihtiyaçlarını tek elden karşılama hedefini benimsedik. Bu doğrultuda iletişimin en önemli unsurlarından olan internet, televizyon ve telefonu birlikte sahiplendik. Tüketicilere yönelik çeşitli cihaz ve internet kampanyalarını hayata geçirdik, her yaştan bireyin internet teknolojileri ile tanışmasını sağlamak amacıyla çeşitli etkinlikler düzenlendik. Bu kampanyalardan en fark yaratanı bilgisayar kampanyalarımız oldu. Kullanıcıları hem uygun fiyatlı ödeme koşullarıyla bilgisayar sahibi yaptık, hem de cazip tekliflerimizle internete bağlanmalarını sağladık" dedi.
TTNET'in 5. yılı ve çeşitlenen katma değerli servisler
Tahsin Yılmaz 2011 yılında TTNET'in 5. yaşını geride bırakmasıyla ilgili olarak da "Hedeflerimiz doğrultusunda yılmadan çalışarak, proje üreterek, ilkleri gerçekleştirerek 5 yılımızı doldurduk.. Türkiye bilişim sektörünün öncülerinden biri olmayı başarmış olmaktan dolayı gurur duyuyoruz" diye konuştu.
Basın bülteninden derlenmiştir.