Seagate, bazı kaynaklara göre çok yüksek bozulma oranlarına sahip olan 3TB tüketici hard diskleri için bir toplu dava ile karşı karşıya.
1 Şubat tarihinde ABD Kuzey Kaliforniya Bölge Mahkemesi'ne bildirilen dava, temel olarak Backblaze'in verilerine güvenmekte. Backblaze ise tüketici hard disklerinden kendi veri depolarını üreten bir bulut yedekleme sağlayıcısı. Backblaze'in deneyimine göre Seagate'in 3TB HDD'leri diğer sürücülere göre çok daha fazla sorun ile karşılaşıyordu ve bu yüzden de depo sağlayıcısı, 2015'in ortalarında bu sürücülerden vazgeçmek zorunda kaldı.
Davada belirtilene göre "saf yüzde olarak bakıldığında 2012'de kullanılmaya başlanan (Seagate) sürücülerin yaklaşık %32'si 2015'in erken dönemlerinde arızalandılar... Bu yüzden, 2012'de kullanıma başlanan sürücülerin üç yıl sonra sadece %68'si çalışmaya devam etmekteydi ve bu da Backblaze'in dört yıl ardından genel sürücü çalışma oranı olan %80'in çok altındaydı."
Aynı zamanda dava, Newegg.com'daki Seagate 3TB Masaüstü HDD ürününü için yapılan kullanıcı yorumlarını da örnek göstermekte ve bu yorumların arasında, iki veya daha az yıldıza sahip olan 700'ün üzerinde yorum bulunmakta. Bu sayı da dört veya beş yıldızlı yorumların sayısının çok üstünde.
Orijinal davacı Christopher Nelson'un durumunda ise dava, Nelson'un 2012'de Seagate Backup Plus aldığını ve 2014 yılında "çok az veya hiç uyarı olmadan geri dönülmez bir şekilde arızalandığını" belirtmekte. Her ne kadar Nelson verilerini kurtaramamış olsa da, garanti şartları içerisinde bulunulduğu için sürücü, anlaşıldığı kadarıyla yenilenmiş bir modeli ile değiştirildi. Ancak bu yeni sürücü de bir yıldan kısa bir süre içerisinde arızalandı. Dava, Seagate'in bütün 3TB sürücülerinin yüksek bir arızalanma oranına sahip olmalarından dolayı bu sürücüleri aynı model ile değiştirmenin etkili bir çözüm olmadığını söylemekte.
Hukuk firması Hagens Berman, grup davasına katılacak insanlar aramakta ve etkilenen Seagate kullanıcıları için internet sayfasında bir başvuru formu yayınlamış durumda...