Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu (ACCC), yaklaşık 3,1 milyon akıllı telefon hakkında yanıltıcı su geçirmezlik iddiaları nedeniyle Samsung Electronics'e 14 milyon Avustralya Doları (9,6 milyon ABD Doları) para cezası verdi.
Komisyon, 2016 ve 2018 yılları arasında Samsung'un Galaxy S7, S7 Edge, A5, A7, S8, S8 Plus ve Note 8 akıllı telefonlarının denizde veya tatlı suda kısa süreli daldırmalardan kurtulabileceklerini belirten ve öne çıkaran reklamlar yaptığını söyledi. ACCC, telefonların suya dayanıklılık özelliğini öven reklamları yanıltıcı olarak etiketledi.
ACCC başkanı Gina Cass-Gottlieb, "Suya maruz kaldıktan sonra Galaxy telefonlarıyla ilgili sorunlar yaşadıklarını bildiren tüketicilerin yüzlerce şikayetini inceledik ve çoğu durumda Galaxy telefonlarının tamamen çalışmayı durdurduğunu bildirdiler" dedi.
Ancak sorun, telefonların su geçirmezliğinde değildi. Bunun yerine, Samsung, telefonların suya daldırıldıktan sonra şarj edilmeleri durumunda, şarj bağlantı noktasının paslanıp çalışmayı durdurabileceğini "önemli bir olasılık" olduğunu belirtmiyordu.
Bir ACCC açıklamasına göre, "Samsung Avustralya'nın ana şirketi Samsung Electronics Co., Ltd., Galaxy telefonlarının piyasaya sürülmesinden önce, suya maruz kalmanın ardından şarjın neden olduğu bu şarj portu korozyonunun etkilerini hafifletmeye çalışıyordu. Buna rağmen, Samsung Avustralya'nın pazarlama kampanyası, Galaxy telefonlarının havuzlarda ve deniz suyunda kullanılmasını teşvik ederken, Galaxy telefonlarının korozyon nedeniyle hasar görmesine ilişkin önemli bir olasılık giderilmedi."
ACCC'nin açıklaması, Samsung'un suistimalinden bu yana, almasına izin verilen para cezalarının önemli ölçüde arttığına ve bu nedenle şirketin yanıltıcı reklamları için çok daha yüksek bir faturayla karşı karşıya kalabileceğine işaret ediyor.
Apple'a Açılan "Yalan iPhone Reklamı" Davası, Apple'ın Zaferi ile Bitti!