Telefon üreticileri, minik bir servet değerindeki telefonlarını satarken bile şarj cihazının maliyetinden tasarruf etmek için artık kutuya şarj cihazı koymamayı tercih ediyor. Bu sayede şirketlerin, yıllık 400 milyar dolarlık kazançlar hedeflediği düşünülüyor.
Ancak Samsung'un amiral gemisi modellerinden Galaxy Fold 6'nın kullanıcıları, o minik serveti ödedikten sonra telefonun boyasının soyulmasından çok rahatsızlar. Bu durum, sosyal medyada her renkten Z Fold 6 telefonun dış boyasının soyularak altındaki düz metali ortaya çıkardığına dair birkaç şikayetin ortaya çıkmasıyla anlaşıldı.
İnsan doğal olarak, 1.899,99 dolar fiyat etiketiyle bir cep telefonu aldıktan sonra, telefonu bir iki sene sağlam kalsın istiyor.
Bana daha çok para ver, boyan soyulmasın!
Ancak şikayetleri inceleyen Samsung, boya soyulması meselesindeki sorumluyu buldu. Hatalı olanlar, telefonun sahipleriymiş... Çünkü bu kişiler telefonu satın aldıktan sonra bir de ayrıca orijinal Samsung şarj adaptörü satın almak yerine, üçüncü parti markalardan daha ucuz fiyata şarj adaptörü satın alıyorlar ve bu üçüncü parti yabancı adaptörler, boyanın soyulmasına sebep oluyormuş.
Resmi Samsung açıklaması şöyle: "Bu sorunun neden yaşandığına dair iki açıklama var. İlki, üçüncü taraf şarj cihazlarıyla ilgili; “düzgün topraklanmamış yüksek hızlı bir üçüncü taraf şarj cihazı” kullanıyorsanız, kaçak akım anodize boyanın “delaminasyonuna” neden olabilir..."
Yani Türkçesi şu ki, yüksek akım şarj cihazından kaçak yapıyor ve boyayı bozuyor. Bu durumda Samsung'un yakında telefonlardaki arızları da "siz orijinal şarj cihazı kullanmamışsınız, o yüzden devreler yanmış" bahanesiye kullanıcı hatasına bağlaması mümkün.
Orijinal şarj cihazını satın alsanız bile, "belki acil bir durumda başkasından ödünç aldığınız üçüncü taraf cihazı kullandınız, ne bilelim, telefon garanti dışı, tamir ücreti de 1500 dolar" derlerse, şaşırmayın.