Piyasa gözlemcileri, 2022 yılında akıllı telefon segmentinin küresel sevkiyatlar açısından 2014'ten bu yana en kötü 3’üncü çeyreği kaydettiğini söylüyor. Pazar, yıllık bazda yüzde 9 gerileyerek üst üste 3’üncü çeyrekte de düşüş kaydetti. Samsung küresel olarak en büyük akıllı telefon satıcısı olmaya devam ederken, Koreli şirketi Apple, Xiaomi, Oppo ve Vivo takip ediyor.
Samsung ve Apple, 2022'nin 3’üncü çeyreğinde 1 yıl öncesine kıyasla sevkiyat bazında pazar paylarını artıran 2 akıllı telefon satıcısı oldu. Samsung'un payı yaklaşık yüzde 1 artarak yüzde 22'ye yükseldi. Apple'ın performansı daha etkileyici olurken, akıllı telefon sevkiyat pazar payını geçen yıla kıyasla yüzde 15'ten yüzde 18'e çıkardı.
Öte yandan rapor sonuçlarına göre diğer tüm üst düzey akıllı telefon satıcıları ya durağan bir dönem geçirdi ya da geriledi. Xiaomi, yüzde 14’lük pazar payını korurken, Oppo yüzde 1 kayıpla pazarın yüzde 10'unu oluşturdu, Vivo’nun payı ise yüzde 11'den yüzde 9'a düştü.
Akıllı telefon pazarı 4’üncü çeyrekte toparlanabilir
Akıllı telefon pazarının bir önceki yıla göre yüzde 9'dan fazla gerilememesinin bir nedeni, Samsung ve diğer birkaç OEM'in son birkaç çeyrekte çeşitli fırsatlar ve indirimler sunması olarak not ediliyor. Ekonomik zorluklar nedeniyle talebin azalması, Samsung ve Apple gibi markaların tüketicileri daha iyi fırsatlar sunmaya iterken, daha az fiyat artışıyla temkinli bir şekilde yaklaşmalarına sebep oldu.
Bu eğilim yılın geri kalanında, özellikle de yıl sonu satış sezonu yaklaşırken devam edebilir. Piyasa gözlemcileri, bu yıl yeni telefon almaktan kaçınan tüketicilerin 4’üncü çeyrekteki satış sezonunda akıllı telefonlar ve paketlerde büyük tasarruf etme fırsatlarına sahip olacağını söylüyor. Yine de 4’üncü çeyrekteki talebin "yavaş ama istikrarlı" olması bekleniyor.