Piyasadaki en hızlı amiral gemisi SSD'yi satın aldığınızda, performansından belirli bir düzeyde güvenilirlik ve güven beklersiniz. Ancak bazen işler ters gidebilir. Bu noktada müşteri desteği, markaya sürekli güven aşılamak için çok önemlidir. Geçmişteki Samsung sürücüler için durum genellikle böyleydi, aslında amiral gemisi olmayan modeller bile son derece güvenilirdi. Ancak Samsung, bir konuda çuvallamış gibi görünüyor.
Neowin yazarlarından Robbie Khan bir Samsung SSD ile yaşadığı tecrübeyi şöyle anlatıyor: “990 Pro 2TB'ı satın aldıktan sadece birkaç gün sonra, hem Samsung Magician hem de 3’üncü parti araçlardan alınan SMART verilerine göre sürücü sağlığının yüzde 99'a düştüğünü fark ettiğimde üzüldüm. Kayıtlara geçmesi için söylüyorum, 40 TB'ın üzerinde yazma kapasitesine sahip ve 1.5 yıl sonra hala yüzde 99 sağlık seviyesinde olan başka Samsung SSD'lerim de var, bu yüzden bunun normal olmadığını biliyordum."
Khan şöyle devam ediyor: "SSD’yi kullanmaya başladıktan bir gün kadar sonra sağlığı yüzde 98'e düştü, bu noktada sürücüye 2TB bile yazmamıştım. Birkaç gün daha ilerlediğimde sürücü sağlığı yüzde 95'e düşmüştü. Bir şeylerin yolunda gitmediği açıktı. Yalnız olmadığımı anlamak için internetteki birkaç teknoloji topluluğunu araştırdım. Telefonla Samsung Memory'ye ulaştım. Birkaç yüzdelik düşüşün normal olduğunu ve düşmeye devam ederse RMA için gönderebileceğimi söylediler.
Bu noktada Windows için Samsung NVMe sürücüsünün 990 Pro'yu desteklemediğini belirtmekte fayda var. Bu sürücü olmadan Samsung'un Magician uygulamasında herhangi bir genişletilmiş SMART testi çalıştıramazsınız çünkü doğru sürücüye ihtiyaç duyduğunu söylüyor. Bu sürücü 2020'den beri güncellenmedi.
Aynı zamanda, başkalarının da aynı sorunu yaşayıp yaşamadığını görmek için OcUK ve reddit'e yazdım, başkalarının da benzer sorunlar yaşadığını gördüm. Hatta bununla ilgili Overclock.net'te uzun bir konu var."
Khan, yazısına şöyle devam ediyor: "Sürücüm yüzde 94'e düştüğünde Samsung/Hanaro'ya RMA başvurusunda bulundum. Birkaç gün sonra Samsung/Hanaro'dan bir kargo bana doğru yola çıktı. Ne bulunduğuna dair bilgi almak için Hanaro'ya e-posta göndermem gerekti, ancak herhangi bir kusur bulunmadığı için aynı sürücünün geri yolda olduğu söylendi. E-postaları aşağıda:
Doğal olarak bu kafa karıştırıcı, istenen tüm ayrıntıları ve ekran görüntülerini kanıt olarak sunmuştum, ancak Samsung'un RMA çalışanları eldeki sorunu gerçekten kontrol etmeyi ve açıklığa kavuşturmayı ihmal etti. Bu tür bir düşüşün bu kadar kısa bir süre içinde ve sürücüye bu kadar az veri yazıldığında normal olduğuna dair yazılı bir onay talep ederek geri döndüm. Bu yazının yazıldığı sırada 5 gün geçmişti ve yanıt gelmemişti.
Yukarıdaki CrystalDiskInfo ekran görüntüsü, sürücünün Samsung RMA'dan geri geldikten sonraki durumunu göstermektedir. Hanaro'dan gelen e-postada sürücünün fabrika ayarlarına sıfırlandığı belirtiliyor, eğer durum buysa sürücünün sağlık durumunun da yüzde 100'e sıfırlanmış olması gerekirdi ancak gördüğümüz sadece yeniden biçimlendirilmiş bir sürücü ve başka bir şey değil.”
Evet, Khan'ın Samsung’un 990 Pro SSD’si ile böylesi bir problemi olmuş. Eğer aranızda sorun yaşayanlar varsa, lütfen deneyimlerinizi bizimle paylaşın, onları da yayınlayalım ve bu konu hakkında bir çözüm bulmaya çalışalım...