Akıllı telefon üreticileri için amiral gemisi modelleri daha fazla kâr oranı ile daha fazla gelir getiriyor. Samsung, geniş bir ürün yelpazesine sahip ancak amiral gemisi modellerinin giderek yükselen fiyat standartları, Güney Koreli teknoloji devi için daha fazla kâr marjı anlamına geliyor.
Görünüşe göre bunun farkında olan Samsung, şimdiden yeni amiral gemisi modeli ile oldukça büyük bir kâr oranını elde etmeye başladı. Ancak bu rakamın gerçekte tam olarak ne kadar olduğu sorusu, şirketlerin amiral gemisi modellerinin cihaz başına üretim maliyetini açıklamaktan kaçınmaları nedeniyle cevap bulamıyor. Yakın zamanda ortaya çıkan bir iddia, Samsung'un Galaxy S10+ modeli üzerinde %50 gibi oldukça yüksek bir kâr oranı belirlediğini öne sürüyor ancak bu, Samsung'un her bir cihaz için kazandığı kâr olmaktan uzak.
TechInsights tarafından yapılan bir araştırma, 8GB/128GB hafıza ve depolama özelliklerine sahip bir Galaxy S10+ modelinin üretim maliyetinin 420 dolar kadar olduğunu ortaya çıkarıyor. Bu, cihazın 999 dolarlık fiyat etiketi göz önüne alındığında Samsung'un cihaz başına kazanç oranının %42 olduğu sonucunu ortaya çıkarıyor. Cihazda bulunan en pahalı parça ise elbette ki 86,50 dolarlık maliyeti ile ön kamera için bir delik içeren Infinity-O Dynamic AMOLED ekran oluyor. Ekranı 70,50 dolarlık maliyeti ile işlemci ve modem, bu parçaları da 56.50 dolar maliyet getiren üçlü arka kamera sistemi takip ediyor.
Ancak elbette ki Samsung adına tüm giderler sadece materyal ve üretim ile sınırlı değil. Samsung, her yıl yeni amiral gemisi modellerinde kullanmayı planladığı teknolojiler için ciddi araştırma ve geliştirme yatırımları yapıyor. Çoğu elimizdeki akıllı telefon modellerine yansıma fırsatı bulamayan bu çalışmalar için milyarlarca dolarlık yatırımlar yapılıyor. Ve bununla birlikte Samsung'un üretim bandı, ek materyaller, kargo, promosyon ve indirimler gibi birçok uygulamasının da getirdiği ek maliyetler bulunuyor. Bu sebeple bir Samsung Galaxy S10+ üretmek için gerekli materyallerin maliyeti, satış fiyatının %42 oranında kalıyor olsa da bu fark tamamen Samsung'un kasasına gitmiyor.
Doğrusu herhangi bir şirketin akıllı telefonları üzerinden kazandıkları kâr oranını kestirmek güç, fakat en azından Samsung'un yeni amiral gemisi modeli üzerinde %50 oranından fazla kâr ettiği iddiasının asılsız olduğu söylenebilir.