Samsung, özellikle Çin akıllı telefon pazarında son birkaç yıldır yoğun bir baskı altında bulunuyor. 2013'de yüzde 20'lik bir pazar payına sahip iken, bu payını yüzde 1'in altına kadar düşüren Samsung, burada büyük bir rekabet altında. Kuşkusuz Çin'deki büyük oyuncular Huawei ve Xiaomi gibi yerel rakipler. Bu noktada Samsung'un işi zor. Ancak Samsung kaybettiği pazar payını geri alabileceğini düşünüyor.
Samsung'un son amiral gemisi Galaxy S10, şu an Çin'de iyi satıyor. Gelen ilk bilgilere göre, Samsung'un yeni amiral gemisi, ülkedeki kaybolan pazar payını toparlama konusunda Samsung'a güven veriyor. Elbette tek etken Galaxy S10 değil. Samsung, Çin'de geçtiğimiz yılki zayıf pazar performansından sonra önemli organizasyonel değişikliklerde de bulundu.
Çin'deki operasyonlarını kolaylaştıran ve bazı şeflerini değiştiren Samsung, Çin'e yönelik stratejisini de genel olarak güncelledi. Bu pazarda daha önce bütçe dostu, giriş ve orta segment modellere odaklanan Samsung, yeni dönemde daha premium, üst seviye modeller üzerinde yoğunlaşacak ve bunlara özel kampanyalarda bulunacak. Bununla beraber bu tür ürünlere harcama yapmak isteyen tüketicilere odaklanmayı isteyen Samsung'un, bu girişimin sonucunda da karşılığını göreceğini düşündüğü aşikar.
Hatta öyle ki, Samsung'un mobil platform patronu Dj Koh, şirketin yıllık genel kurul toplantısında, "Son iki yıl Çin'de zor geçti. Ancak organizasyonumuzda çalışanlardan dağıtım kanallarına kadar her şeyi değiştirdik," şeklinde bir açıklama yapmış ve Çin'de amiral gemisi ve orta segment ürünleriyle yeni bir dönem başlatacaklarını da eklemiş.
Bakalım Samsung, Çin'de başarılı olacak mı? Bekleyip göreceğiz.