Akıllı telefon üreticileri son zamanlarda bir akıllı telefonda en çok dikkat edilen özelliklerden olan kamera kalitesini pazarladığı reklamlarında birçok farklı yönteme başvuruyor. Fakat bu yöntemlerden hepsi masum reklam stratejileri değil. Birçok akıllı telefon üreticisi, ürettiği akıllı telefonların kamera kalitesinin reklamını o kamera ile çekilen fotoğraflar ile değil, profesyonel kameralar ile çekilen fotoğraflar ile yaparak yanıltıcı reklamlara başvuruyor.
Birçok akıllı telefon üreticisi, yayınladıkları yanıltıcı reklamlar sebebiyle yakayı ele verse de üreticilerin bu konuda akıllanmadıkları söylenebilir. Son olarak foyası ortaya çıkan üretici ise Güney Koreli teknoloji devi Samsung oldu.
Profesyonel fotoğrafçı Dunja Djudjic, Samsung Malezya'nın kendisine ait DSLR ile çektiği bir öz portresine Getty üzerinden ulaşarak fotoğrafı ağır rötuş işlemlerinden geçirdikten sonra Galaxy A8 Star modelinin arkaplan bulanıklığı özelliğini pazarlayan bir reklamında kullandığını fark etti. Fotoğrafın kullanımı Getty'nin kullanım şartlarına göre illegal değil ancak ne var ki bu reklam Galaxy A8 Star'ın fotoğraf performansını yansıtmaktan çok uzak.
Aynı zamanda Samsung Brezilya da aynı akıllı telefon modeli hakkında oluşturduğu bir reklamında stok DSLR fotoğraflarını Galaxy A8 özçekimleri olarak göstermiş ve bununla kalmayarak watermark (filigran) kullanımı ile fotoğraflarının Samsung'a ait olduğu yönünde yanıltıcı bir algı uyandırmaktan geri durmamıştı.
Bu olay, DSLR fotoğraflarının akıllı telefon reklamlarında yanıltıcı bir unsur olarak kullanılmasının ilk örneği değil. Huawei'nin de bu yönteme başvurması büyük tepkilere neden olmuştu. Akıllı telefon modelleri, birden çok sensör kullanarak DSLR kameraların sahip olduğu derinlik algısı efektini taklit edebiliyor ve her geçen gün bunu yapmakta çok daha başarılı akıllı telefon modelleri ortaya çıkıyor.
Ancak yine de bir DSLR'dan alınan bir sonuç ile bir akıllı telefon kamerasından alınan bir sonuç arasındaki uçurum tam olarak kapanmış değil. Yanıltıcı reklamları gören birçok kullanıcı bu durumu fark edemeyebiliyor. Özellikle A8 Star gibi orta segment bir akıllı telefonun Samsung'un reklamının aksine bir DSLR kamera ile denk bir performans göstermesi pek olası değil. Bu da ideal olarak akıllı telefon üreticilerinin her türlü şüpheyi ortadan kaldırmak adına sadece cihaza ait kameralardan alınan sonuçları kullanması gerekliliğini ortaya çıkarıyor.