Samsung, Apple, vivo ve diğerleri: 2024 üçüncü çeyrekte en çok telefonu kim sattı?

Samsung, Apple, Xiaomi, vivo... 2024 yılının üçüncü çeyreğinde hangi markanın ne kadar telefon sattığı belli oldu. İşte en çok telefon satan ilk beş...

2024 üçüncü çeyrekte en çok telefonu kim sattı?

Canalys’in bildirdiğine göre, 2024’ün üçüncü çeyreğinde küresel akıllı telefon sevkiyatları yıllık bazda %5 artış yaşadı. Bu çeyrek, 2021 yılından bu yana en güçlü performans gösteren 3. çeyrek oldu ve bu artışın arkasında temel olarak “akıllı telefon markalarının yenilenen portföyleri” yer alıyordu.

Samsung, 57,5 milyon cihaz sevkiyatı ile en fazla sevkiyat yapan şirketler listesinin başında yer alırken, hemen arkasından 54,5 milyon sevkiyat ile Apple ikinci sırada yer aldı. 42,8 milyon sevkiyatla Xiaomi üçüncü sırada, 28,6 milyon sevkiyatla OPPO dördüncü sırada ve Vivo, 27,2 milyon sevkiyatla beşinci sırada kendine yer buldu.

İlk beş sıra, şu şekilde karşımıza çıkıyor:

Canalys, Samsung’un sevkiyatlarının özellikle sadeleştirilmiş giriş seviyesi ürün serisindeki satışlarla desteklendiğini, Apple’ın sevkiyatlarının ise iPhone 16’nın “temel ve Pro modeller arasındaki donanım farklarının daralmasıyla” gelişmekte olan pazarlarda güçlü bir şekilde piyasaya sürülmesiyle sağlandığını söyledi.

Apple’ın durumu hakkında konuşan Canalys Analisti Le Xuan Chiew, “Apple, kanal ve tedarik zinciri optimizasyonlarının stratejik bir karışımıyla yönlendirilen rekor 3. çeyrek sevkiyatlarına ulaştı” dedi ve devam etti: “WWDC’nin Apple Intelligence duyurularından sonra, tüketiciler bu yeni teknolojiyi benimsemek için eski iPhone 12 ve 13 modellerinden aktif olarak yükseltme yapıyorlar. Ayrıca, Apple’ın özellikle Hindistan’daki [yeni tesisleri ile] çeşitlendirilmiş iPhone üretimi, teslim sürelerini önemli ölçüde azalttı, ön sipariş karşılamayı kolaylaştırdı ve rekabetçi fiyatlandırma yoluyla yerel talebi teşvik etti. iPhone 13 ve 15 gibi önceki nesil iPhone'ların Hindistan’da tamamlayıcı üretimi, Apple’ın ABD ve Avrupa’ya operatör kanalı sevkiyatlarını daha da güçlendirdi ve orta sınıf segmentte pazar payını geri kazanmasını ve yedek talebinden yararlanmasını sağladı. Bununla birlikte, jeopolitik engelleri not etmek hayati önem taşıyor ve Apple Intelligence'ın gecikmiş dağıtımı, Apple’ın hem şenlikli dördüncü çeyrekte hem de 2025’teki performansını önemli ölçüde engelleyebilir.