Elektrikli araçların satışı dalgalı bir seyir izlemeye devam ederken, en büyük problem olan batarya sorunu halen tam olarak çözülebilmiş değil. Çoğu otomobilin menzili, üreticilerin ve tüketicilerin olmasını isteyeceği düzeye ulaşamıyor. Ayrıca şarj süreleri hız açısından farklılık gösterebiliyor ve bu farklılıklar, yaptığınız yolculuk türüne göre önemli bir sorun olabiliyor. Bunun yanı sıra, batarya ömrünün zaman içerisinde azalmasından ve oldukça masraflı olabilecek bir değişim gerektirmesinden dolayı kaynaklanan önemli bir batarya sağlığı problemi de bulunuyor.
Aynı zamanda, elektrikli bir otomobilin bataryasının ömrü çevresel kaygıları da beraberinde getiriyor. İdeal olarak, EV bataryasının çöpe atılmak yerine yeniden kullanılması veya geri dönüştürülmesi gerekiyor.
Batarya üreticilerinin çoğu bu sorunları çözmek için kendi çalışmalarını yürütüyor. Samsung'un yan kuruluşu olan Samsung SDI da, bu çözüme katkıda bulunmak için bir EV’nin menzilini yaklaşık 1.000 kilometreye çıkarabilecek bir katı hal batarya teknolojisi geliştirdi. Bu yeni gelişimin yanı sıra, diğer Samsung EV bataryaları için de oldukça iddialı şarj hızları belirtiliyor. Samsung, bataryalarını 9 dakikada şarj edilebilir hale getirmek istiyor ve batarya ömrü olarak 20 yıla ulaşmayı hedefliyor.
Bu gelişmeler, çoğu EV otomobil için önemli yükseltmeler olacaktır. Ancak buradaki en önemli sorun, bu gelişmiş EV bataryalarının bazılarının üretiminin çok daha pahalı olması. Başka bir deyişle, bu bataryaları çok daha yaygın olacaklarını tahmin edebileceğimiz daha bütçe dostu elektrikli otomobillerde görmemiz için uzun yıllar geçmesi gerekebilir.
The Elec’in bildirdiği üzere Samsung, Temmuz ortasındaki SNE Batarya Günü 2024 fuarında EV batarya teknolojilerini sergileyen şirketlerden biriydi. Şirket, 2027 yılında bu yeni katı hal pillerin seri üretimi için bir hat kurmakta olduğunu söyledi. Bildirilene göre şirket, şimdiden otomobil üreticilerine numuneler verdi ve olumlu geri bildirimler aldı.
Yeni bataryalar, mevcut sürümlerine göre daha hafif olmalarının yanı sıra araç içerisinde de daha az yer kaplıyor ve mevcut teknolojiden daha güvenli olmayı da başarıyor. Bütün bu avantajlar düşünüldüğünde, otomobil üreticilerinin Samsung’un yeni batarya teknolojisini ilgiyle izlemesi şaşırtıcı değil.
Ancak bu bataryalar EV pazarının yalnızca “Süper Premium” segmentine hizmet edecek. The Elec, herhangi bir modelden özel olarak bahsetmiyor olsa da, bu kategori tanımı, Samsung’un yeni EV batarya teknolojisinin yakın gelecekte yalnızca en pahalı elektrikli otomobillerde mevcut olacağını öneriyor.
Yine de Samsung, hepsi bu özelliklerin tamamına sahip olmayacak olsa da, önümüzdeki yıllarda pek çok yeni EV bataryası üretmeyi planlıyor ve 2026 gibi yakın bir tarihte 9 dakikalık şarj hızları sunacak bazı seçeneklerle karşılaşacağız gibi gözüküyor.
Ayrıca, Samsung’un açıklamalarına göre şirket, çalışmalarında giriş seviyesi elektrikli araçları da hedefliyor ve batarya ömrünü 20 yıla çıkarmak istiyor.