Security Innovation güvenlik araştırmacısı Jonathan Petit, sürücüsüz otomobillerde yer alan LiDAR sensörlerinin yanıltılarak araçların yavaşlatılabileceğini ve hatta basit bir lazer darbesiyle aniden durdurulabileceğini söyledi.
LiDAR (Light Detection and Ranging) teknolojisi, yansıyan ışık miktarını kaydederek nesnelerin mesafelerini ölçebiliyor. Google da kendi sürücüsüz araç filosunda, radar ile benzer özellikler taşıyan LiDAR algılama ünitesini kullanıyor.
Güvenlik araştırmacısı Petit, yaklaşık 60 dolar maliyetle oluşturulmuş ev yapımı bir elektronik kit kullanarak algılama birimlerinin normal işleyişini bozmayı başardı. Böylece LiDAR algılama ünitesi bir anlamda hack'lenerek sürücüsüz araçların kontrolü ele geçirilmiş oldu.
Petit'in açıklamalarına göre saldırı 100 metreye kadar bir mesafe aralığında çalışıyor ve sürücüsüz araçlar 20 ila 350 metre arasında etraflarında nesneler olduğuna inandırılabiliyor.