Rivian, uzun zamandır beklenen R2 elektrikli SUV’unu resmi olarak tanıttı. R1’in devamının geleceği zaten biliniyordu ve hatta bu hafta başında bazı teknik özellikler sızdırılmıştı. Ama artık şirket tarafından da doğrulanmış oldu. Ayrıca şirket, Steve Jobs’un ünlü “son bir şey daha” konferans kapanışlarını anımsatan bir şekilde sürpriz yaparak, R3 ve R3X’i de tanıttı.
Rivian R2, oldukça çekici görünen kompakt bir SUV olarak tanımlanabilir. Beş koltuklu elektrikli aracın tüm versiyonları, yeni tasarlanan 4.695 hücre ve alt kısmının büyük bir bölümünü oluşturan çok daha büyük batarya paketi sayesinde şarj başına en az 480 kilometre menzile ulaşabiliyor. Ayrıca aracın sahipleri birçok yakıt ikmali seçeneğine de sahip olacak. Araç, bir NACS şarj bağlantı noktasıyla sunulduğu için Tesla Süper Şarj Cihazlarıyla uyumlu olacak. Şirket ayrıca Rivian Adventure Network adı verilen kendi şarj ağını da kuruyor ve birkaç yıl içinde 600 lokasyona ulaşmayı planlıyor.
R2, alıcıların seçim yapabileceği üç motor düzeniyle pek çok kalkış ve hareket olanağı sunuyor. Standart bir tek motorlu arkadan çekişli model, hem ön hem de arkada motorlara sahip çift motorlu dört tekerlekten çekişli bir model ve arkada iki ve önde bir motora sahip muazzam bir şekilde üç motorlu bir versiyon bulunuyor. Üç motorlu bu model, sıfırdan 100’e üç saniyede çıkabiliyor.
Aracın ön kısmında etkileyici bir bilgi-eğlence merkezi bulunuyor ancak bu sistem üzerindeki öğelerin düzeni son araçta farklı olabilir. Ayrıca direksiyon simidinde dinamik dokunsal geri bildirimle tamamlanan iki kaydırma tekerleği de bulunuyor ve otomobilin kendi kendine sürüş özellikleri, araç genelinde 11 kamera ve öne bakan uzun menzilli bir radar da dahil olmak üzere beş radar sayesinde büyük bir ilerleme içeriyor.
Aracın standart tek motorlu versiyonu için fiyatlar 45.000 dolardan başlıyor. R2, R1’den biraz daha küçük olmasına rağmen hala oldukça geniş bir yapıya sahip. Her iki sıradaki koltuklar düz bir şekilde katlanabildiği için bagaj kapasitesi de ilk bakışta görülenden çok daha büyük bir hacme ulaşabiliyor. Tıpkı R1 serisinde olduğu gibi, ek depolama için geniş bir ön bagajı bulunuyor. R2 için ön siparişler şu anda açılmış durumda ve teslimatların 2026’da başlaması planlanıyor.
Rivian R3’e baktığımızda ise çok daha kompakt bir araçla karşılaşıyoruz. R2’den daha kısa bir dingil mesafesine ve genel olarak daha dar bir tasarıma sahip. Bu seçenek de tek motorlu, çift motorlu ve üç motorlu versiyonlar dahil olmak üzere üç modelde satışa sunulacak. Aracın menzili hakkında henüz veri sunulmamış olsa da R2 ile aynı batarya paketine sahip olduğu için karşılaştırılabilir olacağı tahmin edilebilir.
R3 de R2 ile aynı açık hava tasarım özelliklerinden bazılarını içeriyor ve örneğin arka camı açılabiliyor. Ön tarafında ise bir çift torpido gözü ve sürdürülebilir malzemelere öncelik veren bir iç tasarım görülüyor.
Son olarak bir kumsal aracına benzeyen Rivian R3X, yalnızca üç motorlu tasarıma sahip, yüksek performanslı bir araç olarak dikkat çekiyor. R3’e göre daha geniş bir yapıya ve daha yüksek bir taban mesafesine sahip. Hatta mantar ve anodize metalden yapılmış “sağlam ve eğlenceli” iç tasarımıyla R3’e pek benzemediği söylenebilir.
Rivian, R3 veya R3X hakkında herhangi bir fiyatlandırma veya stok durumu bilgisi açıklamadı. Ancak şirketin tüm araç filosu için yakında çıkacak bazı aksesuarların tanıtımını yaptı. Bunlar arasında tavana sabitlenebilen bir çadır, bisiklet rafları ve ek arka saklama seçenekleri yer alıyor.
Ancak Rivian’ın bazı sorunlar yaşadığını da belirtmemizde fayda var. Şirket, Şubat ayında maaşlı çalışanlarının yüzde 10’unu işten çıkaracağını açıklamıştı ve işten çıkarmalar şimdiden başladı.