Resident Evil 4 Remake İncelemesi - Serinin en iyi oyunlarından biri artık daha da iyi!

Leon'un Avrupa'daki macerasını konu alan, serinin en iyi oyunlarından biri olan RE 4, yeni nesil konsolların gücü ile daha da parlıyor.

Yıllar önce Resident Evil serisinin orijinalini oynama fırsatı bulamamıştım. Şimdi iyi ki de bulamamışım diyorum. Aksi takdirde Capcom’un yeni nesil konsolların grafik gücünü de arkasına alarak piyasaya sürdüğü iki remake, RE2 ve RE3’ü oynayıp bitirme şansım olmayacaktı. Çünkü Remake de olsa bitirdiğim oyunları tekrar oynama gibi bir alışkanlığım yok. Capcom'un Resident Evil 2 ve 3'ün yeniden yapımlarında gösterdiği ustalık, yirmi yıldan daha uzun bir süre öncesinin mekaniklerine dayanan bir temeli nasıl geliştirebildikleri konusunda beni hayrete düşürmüştü. Dolayısıyla Resident Evil 4 Remake’i ilk duyurulduğu andan itibaren sabırsızlıkla bekliyordum. Sonunda yılın en çok beklenen oyunlarından biri Resident Evil 4 Remake’i detaylı bir şekilde oynama fırsatı buldum.

Bildiğiniz gibi, Resident Evil 4 seride gerçek bir devrimdi. Bu yeniden yapım ise üçüncü şahıs aksiyon macera oyunlarında devrim yaratan ve daha klasik zombileri terk edip onların yerine T-Virüsü tarafından enfekte edilen ölümsüzler olan 'The Plague' ile Survival Horror'u yeniden keşfeden başlık olmanın yükünü taşıyor. En sonda yazmam gereken şeyi en baştan yazayım. Resident Evil 4, belki de şimdiye kadar oynadığım en tatmin edici üçüncü şahıs nişancı oyunu oldu. Arada sırada ortaya çıkan ufak olumsuzluklar olsa da oyunun hızı, aksiyonu, mekanikleri ve envanter yönetiminin mükemmel bir şekilde ele alınması onları görmezden gelmemi sağladı.

Başkanın kızı denilince akan sular durur
Resident Evil 4'te, Amerika Birleşik Devletleri Başkanı'nın kızı Ashley Graham'ı kurtarmak için İber yarımadasına gidiyoruz. Başkanlık güvenlik güçlerinin bir üyesi olan karakterimiz Leon S. Kennedy, kızın yerini tespit etmek ve onu kurtarmakla görevlendiriliyor, ancak boş İspanya'nın kırsal gibi görünen bu köyünde kendisini bekleyen tehlikelerden tamamen habersiz. Ancak çok geçmeden tüm sorunların arkasında karanlık bir tarikatın olduğunu keşfediyoruz ve ne pahasına olursa olsun kaçmamız gereken bir terör girdabının içine çekiliyoruz. Leon Kennedy'nin bu yeni versiyonunun, serideki diğer hiçbir kahramanın eşleşemeyeceği bir deneyim ve yakın dövüş becerisiyle aksiyon filmlerdekine en çok benzeyen versiyon olduğunu söyleyebilirim.

Mükemmel bir şekilde elden geçirilmiş
RE4 Remake teknik açıdan tek kelimeyle muhteşem görünüyor. En çok göze çarpan şey sadece karakter modellemesi değil, her seviyede tam bir değişim ve modernleştirme yapılmış ve emin olun bir İspanyol köyünün kasvetli manzarası daha gerçekçi tasvir edilemezdi. Karşılaştırma için ara ara eski oyun videolarına bir göz gezdirdim ve değişim gerçekten gece ve gündüz gibi olmuş.

Senaryoların büyük çoğunluğu aydınlatma efektleri, hacimsel sis ve dinamik gölgeler gibi en son teknolojilere sahip olsa da, oyunu deneyimlediğim Series S’de "60 fps'ye kadar" kare hızlarına sahip olabilmek için performans modunu kullandım. Işın izleme ile çözünürlük modunda ise 30 fps alabildim. Elbette Series X ve PS5 için daha fazla mod ve 4k 60fps sunuluyor. Series S’te küçük detay kayıpları olsa da bunu aksiyon içinde çok az farkediyorsunuz.

İlk etapta elbette görseller her zaman öne çıkıyor olsa da müzikleri de hiç hafife almamak gerekiyor. Resident Evil 4 bu konuda gerçek bir patlama yaratıyor ve nispeten daha açık ortamlara rağmen her zaman baskıcı bir atmosfer sunuyor. Oyunda düşmanları uzaktan duyabildiğim ve hatta (Corsair HS75 XB kulaklık ile) sadece mırıltılarından yerlerini tespit edebildiğim durumlar da oldu. Leon'un sesinin animasyon filmlerindeki ve Resident Evil 2'deki aktörle aynı olması ise hoş bir detay.

Orijinal oyunun fanları, asın bayrakları!
Konu orijinal oyunla tamamen aynı ve oynanışta da bir fark bulunmuyor. Oyun alanının etrafına stratejik olarak serpiştirilmiş patlayıcı varillerini ya da kasaba meydanının ortasında sarı boyalı bir kutuda yepyeni bir Magnum silahı bulmamızı 2023 yılındaki bir oyunda haklı çıkarmak zor. Bunu eleştirmek için söylemiyorum. Capcom bize bir kumandayı elimize alıp ateş ederken neden bu kadar eğlendiğimizi hatırlatan bir oyun sunmak istemiş. Oyunun mekanikleri eğlenceli ve bize bir ürünün başarılı olması için olay örgüsünü değiştirmeniz gerekmediğini sürekli hatırlatıyor.

Prömiyerinde olduğu gibi, Resident Evil 4 bir kez daha serinin toplam aksiyonunda net bir değişikliğin temsilcisi olmuş. Ancak her zaman en saf hayatta kalma/korku teması çerçevesi içinde kalıyor. The Callisto Protocol ve Dead Space'in yeniden yapımıyla birlikte, dehşetten ziyade korkunun, korkudan ziyade gerilimin geri dönüşünü işaret ediyorlar. Bizi daha fazla ateş gücü aramaya zorlarken, bize verilen her mermiden en iyi şekilde yararlanmak zorunda bırakıyor. Bununla birlikte, bu aksiyon odaklı hayatta kalma/korku oyunu üçlüsünde, Resident Evil 4, Leon'un yakın dövüş becerisini hem zaten bilinen epik tekme bitirişleriyle hem de inanılmaz bir öneme sahip olan bir bıçakla ustaca birleştiren çok eksiksiz bir cephanelik ile en iyi şekilde ele alıyor.

Bıçağın etkisi bu oyunda daha da artmış
Çünkü açıkçası Leon artık daha fazla hareket kabiliyetine sahip, hareket ederken nişan alabiliyor ve bıçağı bize silahla saldıran düşmanları savuşturmak ve hatta bazı fırlatmaları savuşturmak için kullanabiliyor. Bıçağı düşmanları bitirmek, onları arkadan gizlice öldürmek ya da yakalandığımızda rakiplerimizden hızlı bir şekilde kurtulabilmek için kullanabiliyoruz. Elbette sonsuz değil ve zamanla yıpranıyor. Neyse ki, standart savaş bıçağımıza ek olarak, iki veya üç dokunuşta aşınacak mutfak bıçakları gibi bazı yedekler de bulabiliyoruz.

Bunlar zombie değiller
Virüs bulaşmış düşmanlar tam olarak zombi değiller ve hem yakın hem de uzun menzilli silah kullanma yeteneğine sahipler, bu da alışılmış Resident Evil savaş dinamiğini değiştiriyor. Neyse ki, yeni odaklanmış hasar sistemi, onları kafalarından veya bacaklarından vururken sadece bitiricileri kullanmamıza değil, aynı zamanda ellerinden vurmamıza ve silahlarını düşürmelerine veya bir meşale taşıyorlarsa kendilerini ateşe vermelerine de izin veriyor. Ateşli silahlar, bıçağın uzun süreli kullanımı, son saldırılar ve her zaman sayıca bizden fazla olacak düşman grupları oyuncuları ekrana yapıştırıyor ve mükemmel ve geliştirilmiş ortam sayesinde gerilim garantileniyor.

Haritalar ve envanter sistemi yabancı değil
Artık Raccoon City'de ya da tipik büyük malikanede olmasak da, harita yönetimi de hala aynı derecede önemli. Çünkü her zaman bir sonraki hedefimizi gösteriyor ve açılmamış bir kapı, çözülmemiş bir gizem veya toplanmamış bir eşya bırakmamız durumuna karşı hiçbir şeyi kaçırmamamız için bize yardımcı oluyor. Bunun genişletilmiş kullanımı, tüm sırların nerede olduğunu bulmak için satın alabileceğimiz özel bir ekstra olarak bulunuyor.

Benzer şekilde, oyun için kesinlikle çok önemli olan ve orijinalinde olduğu gibi hala sevdiğimiz envanter sistemimiz artık bir evrak çantası şeklinde yer alıyor. Yerden aldığımızda ve yerimiz olmadığında anında cephane veya bitki yaratabilmek gibi mükemmel kullanım detayları ile orijinalinin hissiyatını veriyor. Orijinalinde olduğu gibi, anahtarlar, bulmacalar için kullanabileceğimiz nesneler ve hatta hazineler yer kaplamıyor. Çantamızın büyük kısmını işgal edecek silahlar, mermiler ve otlar arasında bizi engellememek için özel bölmelerine sahipler.

Serinin en uzun 2. oyunu
Resident Evil 4 Remake’in ortalama 17 saatlik oyun süresinin nedeni elbette maceranın uzunluğu. Ancak çatışmaların zorluğunun da buradaki etkisini küçümsememek gerekiyor. Açıkcası beklediğimden daha zordu. Neyse ki, kontrol noktalarının çokluğu hayatı kolaylaştırıyor. Daha fazlasını isteyenler için ise yeni Oyun+ seçeneği tarikatçıları alt etme arzusunu tatmin etmenize yardımcı oluyor. Son olarak, her bölümün sonundaki puanınız, daha sonra ana menüdeki ekstraların kilidini açmak için kullanılacak olan puanınızı belirliyor, bu nedenle mümkün olduğunca her yeri kolaçan etmeyi ve etrafta daha fazla tur atmayı unutmayın derim.

Sonuç
Resident Evil 4 gerçekten harika bir oyun. Ders kitabı niteliğinde bir yeniden yapım ve 2023'ün olmazsa olmazlarından biri. Başka bir deyişle, parasının hakkını veriyor. Çünkü oyunu açıp kontrolleri elinize aldığınız andan itibaren eğleniyor, oyunların sadece oyun olduğu anlara geri dönüyor, her şeyi eğlenceli hale getirmek ve bir Resident Evil olarak sizi bir iki kez korkutmak için tasarlanmış mekaniklere sahip oluyorsunuz. Günümüzün en iyi üçüncü şahıs nişancı oyunlarından biri olduğu kesin olan, hatta bir hayatta kalma korku oyunu olduğu düşünüldüğünde bile, büyük ölçüde geliştirilmiş ortam, üst düzey grafiksel değişim ve bomba gibi bir oynanış şüpheye yer bırakmıyor.

95

Yayıncı Capcom
Geliştirici Capcom
Platform Xbox Series S/X, PC, PS5, PS4
Tür TPS, aksiyon macera, Hayatta kalma, Korku
Web www.residentevil.com/re4/