Bloomberg'in haberine göre, Xbox özel oyunu Redfall’un arkasındaki ekip bile, en başından beri oyunun başarılı olacağına inanmamış.
Eylül 2020’de Microsoft ‘un Zenimax’ı (Arkane’nin ana şirketi) 7,5 milyar dolara satın almasının ardından, Arkane’deki bazı çalışanların Microsoft’un oyunu iptal edeceği ya da daha iyi bir ihtimalle tek oyunculu bir oyun olarak yeniden geliştirmelerine izin vereceği umuduyla beklemişler. Elbette bildiğiniz gibi bu gerçekleşmedi ve oyun geçtiğimiz haftalarda yayınlandı.
Prey üzerinde de çalışmış olan Arkane geliştiricilerinin önemli bir kısmının, çok oyunculu bir oyun geliştirmekle uğraşmak istemediği söyleniyor. Bu yüzden Austin personelinin yaklaşık %70’i, oyunun geliştirilmesi bitmeden şirketten ayrılmış.
Ayrılan çalışanların ifadelerine göre, Arkane için çok oyunculu bir oyun yapma konsepti en başından beri anlamsızdı. Arkane’in tek oyunculu hikaye odaklı oyunlara öncelik veren bir stüdyo olduğunu anlamak için Arx Fatalis ve Dark Messiah of Might and Magic gibi oyunlara bakmamız yeterli. Konseptin ne olduğu açıklandığında, bir kafa karışıklığına neden olduğu kesin.
Dishonored serisi, Deathloop ve Prey’in arkasındaki geliştirici olan Arkane, günümüzde immersive sim (sürükleyici simülasyon) dediğimiz türün nasıl olması gerektiği konusunda altın standart olarak kabul ediliyorr. Redfall ise, tamamen bir hayal kırıklığı olarak tarihteki yerini şimdiden aldı. 2023’ün en kötü oyunlarından biri olarak anılması da oldukça üzücü.