Sosyal medyada giderek daha önemli bir hale gelen Google+, Facebook'la kafa kafa yarışmaya hazır. Bazı analistler, şansın 750 milyonluk nüfusu bulunan Facebook'un yanında olacağını söylerken bazıları ise farklı ürünlerde büyük sayıda kullanıcısı bulunan Google'ın dişli bir rakip olabileceğini düşünüyor.
Google ve Facebook karşı karşıya geldiğinde mevcut istatistikler, aşağıdaki gibi bir tablo ortaya çıkartıyor.
Kullanıcı sayısı: Google, ComScore'a göre küresel olarak oldukça önde: Şirket Mayıs ayında bir milyar eşsiz ziyaretçiye erişti, Facebook'un ziyaretçi sayısı ise 713.6 milyon.
Facebook, kişi başına sitede geçirilen sürede dev bir liderliğe sahip: Bu süre Facebook'da 6 saatken ve Google'da sadece 20 dakika.
Ancak yapılan bazı araştırmalara göre kullanıcılar Facebook'tan pek memnun değiller. Haziran 2010'da yapılan Amerikan Müşteri Memnuniyeti İndeksi (ACSI) E-Business Raporu'na göre Google'ın puanı 100 üzerinden 80 iken, Facebook'un puanı 64.
Gelirler ve çalışan sayıları
Gelirler: Google'ın gelirleri, herkese açık bir şirket olması nedeniyle biliniyor. Facebook'un gelirleri ise özel olduğundan pek net değil. Wall Street Journal'ın bir tahminine göre Facebook, geçtiğimiz sene 1.86 milyar dolar reklam geliri elde etti ve bu sene 4 milyar dolar reklam geliri elde edecek. Google ise geçtiğimiz sene 29.3 milyar dolar gelir elde ettiğini açıklamıştı (sadece reklamlardan değil).
eMarketer'e göre Google, geçtiğimiz sene çevrim içi reklam pazarının yüzde 38.5'ini elde bulundururken Facebook ise pazarın yüzde 4.6'sına sahip. Araştırma firması, Facebook'un bu sene yüzde 7'ye Google'ın ise yüzde 40.8'e yükseleceğini tahmin ediyor.
Google'ın gelirlerde Facebook'tan çok daha önde olduğu açık, ancak Facebook'un çok daha hızlı genişlediği göze çarpıyor.
Çalışan sayısı: Facebook bu konuda da herhangi bir bilgi yayınlamadı ancak bir tahmine göre Facebook 2.500 çalışana sahip. Google ise geçtiğimiz senenin sonlarında 24.400 çalışanı olduğunu söylemişti.
Google'ın gelirlerde olduğu gibi çalışan sayısında da çok önde olduğu görünüyor, ancak Facebook'un çok daha hızlı büyüdüğü gözleniyor.