Küçük bir elektrikli araba hayalinden henüz vazgeçmeyin. Japonya Mobility Show 2023'te, şehir içi sürüş için tasarlanmış ve Gogoro scooter bataryalarıyla çalışan, sahiplerinin tipik bir elektrikli araç şarj istasyonunda beklemeden bataryasını değiştirip kullanabilecekleri küçük bir araba belki tam aradığınız şey olabilir.
Aracın adı şimdilik Project X ve Foxconn tarafından yönetilen Mobility in Harmony Consortium (MIH) tarafından üretildi. Araç kısa boylu, güdük ve sevimli bir oyuncak gibi görünüyor ancak Smart Fortwo'dan çok da farklı değil. Bununla birlikte, Project X arkaya üçüncü bir kişiyi sığdırabiliyor. Dördüncü bir koltuğun girebileceği alan, kolay takılıp çıkarılabilmesi için iki açılı Gogoro pil yuvası tarafından kullanılıyor.
MIH, Project X'in sürücüsüz robot taksi özelliklerine de sahip olduğunu ve kolay yolcu girişi ve çıkışı için sürgülü kapılara sahip olduğunu belirtiyor. Kullanılabilirliği ya da yeni bir batarya setiyle ne kadar gidebileceği hakkında bir bilgi yok, ancak Gogoro'nun iki bataryalı scooter'ı yaklaşık 168 km gidiyor.
Electrek'in de belirttiği gibi, Gogoro scooter'larının pek çok hayranı pillerin neden tam donanımlı bir arabaya güç veremediğini merak ediyor. Bunu isteyenler muhtemelen azınlıkta olsalar bile, sokak parklarını tıkamayan daha küçük şehir içi elektrikli araçlara ihtiyaç olduğuna şüphe yok.
Project X, her otomobil üreticisinin büyük bataryalara sahip hantal crossover'lar üretmeye odaklandığı bir dünyada küçük elektrikli araç segmentini canlandırabilir. Ve tek yönlü bir şehir caddesinin ortasını tıkayan ve her yere park edebilen ışıkları yanıp sönen yemek dağıtım SUV'larının etrafından dolaşabilecek bir araca sahip olmanın kesinlikle bir avantajı var.