İnternet kullanıcıların belki de en çok nefret ettikleri sorunlar arasında, pop - up yani ekrana biz istemesek de fırlayan pencereler kuşkusuz yer almaktadır. İşte 90'lı yıllarda bu mekaniği üreten adam artık karşımızda ve yarattığı şey yüzünden bizlerden özür dilemek istiyor...
MIT içerisinde bulunan Toplumsal Medya Merkezi'nin başında bulunan Ethan Zuckerman, bundan 20 yıl kadar önce çalıştığı Tripod.com için kodlarını kendi elleriyle yazdığı pop - up mekaniğinin, dünyada nasıl bir etki yaratacağını bilmediğini iddia ediyor ve The Atlantic'te yazdığı muhteşem makalesinde her şeyi bir bir anlatıyor...
"... Bundan 20 yıl kadar önce, internet dünyası soluğu online reklamlar ile aldı. O günlerde her kullanıcının ana sayfası üzerinden bir analiz yapılır ve kim ne ile daha yakından ilgiliyse, kişiye alakalı bir reklam gönderilirdi. Bu mekaniği en kolay şekilde çalıştırmak için de bugün insanların nefret kustuğu pop - up'ı yarattık. Esas amacımız, kullanıcıya reklamı rahatsız etmeden vermekti. Ama bugün gelinen noktada pornografi başta olmak üzere birbirinden farklı reklamlar, alakasız şekillerde etrafta patlayabiliyorlar... Geliştirdiğim pop-up mekanikleri tamamen iyi niyetliydi. Fakat bugün durum çok daha farklı; bu nedenle herkesten özür dilerim."