Polestar, yakında piyasaya süreceği Polestar 5 EV modelinin bir prototip versiyonunda, bataryanın sadece 10 dakika içinde yüzde 10'dan yüzde seksene şarj olabildiğini açıkladı. Araç, bu sayede laboratuvar dışında en hızlı şarj olan elektrikli araçlar arasında sağlam bir yer kazanacak gibi görünüyor.
Batarya uzmanları StoreDot ile birlikte çalışan Polestar, batarya sağlığını olumsuz etkilemeden yüksek hızlarda şarj etmek için silikon ağırlıklı hücreler kullanan XFC adında bir hızlı şarj teknolojisi geliştirdi. Şu anda satışta olan Porsche Taycan gibi en yüksek şarj hızına sahip elektrikli otomobiller 320kW maksimum şarj hızına ulaşabiliyor, ancak Polestar ve StoreDot konseptlerinde bu hız 370kW'a kadar çıkmayı başarıyor.
Polestar'ın elektrikli sedanı, kısa bir sürede 320 kilometreye eşdeğer bir mesafe yapacak kadar şarj edilebiliyor ve bu da EV teknolojisini kullanım kolaylığı açısından içten yanmalı motorlara yaklaştırmaya başlıyor.
Süper hızlı şarj, akıllı telefonlarda ve diğer tüketici cihazlarında birkaç yıldır kullanılıyor olsa da otomotiv üreticileri hala büyük miktarda termal yönetim gerektiren çok daha büyük batarya paketleriyle bunu güvenli bir şekilde nasıl yapacaklarını bulmaya çalışıyorlar.
Polestar, gerçek dünyadaki prototipinin en büyük başarılarından birinin, 370kW'lık tepe noktaları ile 310kW'lık tutarlı bir şarj hızı göstermesi olduğunu iddia ediyor. Bu, şu anda dünyada mevcut olan neredeyse tüm halka açık şarj noktalarından daha hızlı. Buna en yakın hız ise şimdilik ABB'nin Terra 360'ının 360kW gücü.