Sony'nin 2022 mali yılı 2. çeyreğine ait raporlarda sunulan bazı sayılar, oyun devini ilgilendiren bazı ilginç sonuçları ortaya çıkardı. Bu raporlar, Sony'nin PS Plus abonelik hizmetinin yalnızca son üç ayda yaklaşık iki milyon abone kaybettiğini doğruladı. Bu haber, 1 Kasım'da Sony'nin CFO'su Hiroki Totoki tarafından duyuruldu.
Totoki, PS Plus abone sayısının Haziran sonunda 47,3 milyondan Eylül 2022'de 45,4 milyona düştüğünü doğruladı. Bu, yaklaşık %4'lük bir düşüş anlamına geliyor. Bu kadar fazla oyuncunun neden PS Plus aboneliklerini yenilememeyi tercih ettikleri tam olarak belli değil, ancak 1 Kasım'daki sunum sırasında katkıda bulunan bazı olası faktörlerden bahsedildi.
Abone sayısındaki düşüş, Sony'nin PS Plus'ı büyük ölçüde yenilemesinin ardından geldi. PS Plus yenilemesi, hizmet için her biri hem fiyatı hem de avantajları artıran birkaç yeni üyelik seviyesi getirmişti.
Yeterli tanıtım yapılamadı
Yeni PlayStation Plus'ın kullanıma sunulması, özellikle PlayStation Plus Essential, Extra ve Premium katmanları arasındaki farklarla ilgili olarak yeterli tanıtıma sahne olmadı. Bu da, oyuncuların yeni PS Plus'ın ne olduğu ve abone olmanın faydaları konusunda kafasını karıştırmış olabilir.
Ayrıca Sony, karantina sırasında evde mahsur kalan oyuncuların ciddi şekilde eğlenceye ihtiyaç duyduğu salgın sırasında abone sayısının astronomik bir şekilde arttığını da belirtiyor.
Dünya, küresel salgın olaylarından kurtulurken ve hayat normale dönerken, insanlar video oyunları oynamak için daha az zaman harcıyor. Tek seferlik satın almalar, mevcut ortamda oyunların sürekli rotasyonunu sağlayan bir abonelik hizmetine duyulan ihtiyaçtan daha ağır basıyor gibi görünüyor.
Yükselen enerji fiyatları ve salgın
Totoki, Sony'nin 2022 mali yılı 2. çeyrek konsolide mali sonuç raporunun ikinci sayfasında, abone sayısındaki düşüşün muhtemelen "yükselen enerji fiyatları ve genişleyen enflasyonist baskının yanı sıra çeşitli ülkelerdeki hızlı faiz oranlarındaki artışlardan" etkilendiğini belirtti.
Sony, raporun sekizinci sayfasında, ekonomiler salgının ardından mücadele ederken bunun oyuncuların daha az para harcama arzusuyla daha az sayıda oyun oynamasına yol açtığını tahmin ediyor.
Ayrıca Totoki, Sony'nin raporunun sekizinci sayfasında, PS Plus abonelerindeki düşüşün PS4 kullanıcıları arasındaki kullanıcı etkileşiminde beklenenden daha büyük bir düşüş ile arttığını vurguladı. Öte yandan, PS5 kullanıcıları arasında PS Plus abonelerinin oranının çok daha yüksek bir seviyede kaldığını da söylüyor.
Geçtiğimiz üç ay, Sony'nin PS Plus abonelerinde önemli bir düşüş yaşansa da, PS5'in donanım satışlarında da ani bir artış görüldü.
PlayStation 5 satışları yükseliyor
PS5 kullanıcıları arasında PS Plus abonelerinin oranı yüksek kaldığı için Sony, PlayStation 5 donanımının benimsenmesini hızlandırmayı planlıyor. Böylelikle, PS Plus abonelikleri satın almakla en çok ilgilenen demografinin elinde daha fazla konsola sahip olmanın, bir bütün olarak abone sayısını artıracağını ümit ediliyor.
Sony'nin raporun sekizinci sayfasında belirttiği eğilimler, “eski kitaplık oyunlarının satışlarının keskin bir şekilde düştüğünü, buna karşın başlıca yeni oyunların satışlarının güçlü kaldığını” gösteriyor. Yani, oyuncuların eline daha yeni donanımın geçmesine odaklanmak, aktif pazarla etkileşim kurmak ve PS Plus aboneliklerini artırmak için daha fazla fırsat sağlayabilir.
Sony, ikinci çeyrekte agresif promosyonlar yapmadığını belirttikten sonra, PS Plus'ın reklam ve tanıtımına daha fazla kaynak ayırmaya ve hizmeti iyileştirmeye çalışıyor.
Sony, hizmetten aylık olarak ne alacakları konusunda oyuncularla iletişim halinde kalarak ve hizmetin daha pahalı katmanlarını iyileştirerek anlaşmayı "tatlandırmayı", abone sayısındaki düşüşü telafi etmeyi umuyor.