Sony, Playstation konsollarıyla oyun dünyasında minik bir devrim yapmış olabilir, ancak artık rakipsiz değil. Microsoft'un Xbox'ı hem donanım, hem yazılım hem de dijital servisler açısından Sony'yi zorluyor. Ancak görünüşe bakılırsa Sony, konsol işinden güzel paralar kazanmaya devam ediyor.
Sony'nin Playstation 5 konsolu, resmi olarak Sony'nin bugüne kadarki en karlı konsol nesli oldu. Ancak on yılı aşkın kullanım ömrüne rağmen PlayStation 4 halen oyuncu tabanının yarısını kendi saflarında tutuyor. Sony bu yüzden, bir an önce PS4 sahiplerini PS5 sürümüne geçirmek istiyor. Çünkü PS5 oyuncularından daha fazla para kazanıyor.
Şirketin CEO'su olarak atanan Hideaki Nishino, Sony'nin Oyun ve Ağ Hizmetleri İş Segmenti sunumu sırasında şirketin son rakamlarını paylaştı ve yaklaşık dört yıllık döngünün ardından, PS5'in gelirinin neredeyse tüm diğer konsolların toplamına ulaştığını söyledi. Sony, yeni nesil grafik teknolojileri ve işlemcilerle donattığı PS5'e yaptığı yatırımın meyvelerini toplamış görünüyor.
Nishino, "Gördüğünüz gibi PlayStation 5 kullanıcı tabanı önemli ölçüde büyümeye devam ederek aylık aktif konsollarımızın yarısını oluşturdu" dedi.
Sunuma göre, PlayStation'ın aylık aktif kullanıcı sayısı 97 milyon kullanıcıdan oluşuyor ve PS4, 49 milyon kullanıcıyla aylık aktif kullanıcı sayısının tam yarısını oluşturuyor. Sony de artık bu 49 milyon kişiyi PS5'e taşımak istiyor. Bunu başarabilirse, şirketin kazancı katlanarak artacak.
Etkileşim açısından bakıldığında PS5'te toplam 2,4 milyar oyun saati harcanırken, PS4'te 1,4 milyar oyun saati harcandı. Yani PS5 kullanıcıları ile PS4 kullanıcılarının sayısı aynıyken, PS5 kullanıcıları PS4 kullanıcılarına göre yaklaşık iki kat daha fazla oyun oynuyor.
DLC ve ek içerik satışları
2020'den bu yana PS5, 56 milyon adet satış rakamına ulaştı ve Sony'ye göre, platformdaki kullanıcılar DLC veya Addon gibi eklenti içeriklerine, %176 oranında daha fazla para harcıyor. Diğer bir deyişle, PS5 oyuncuları bir oyunu satın aldıktan sonra, o oyunda kullanılacak farklı silahları, zırhları, ekstra satılan eklentileri veya DLC paketlerini de almayı çok seviyorlar. Bu da Sony'nin, eğlenmek için para harcamaktan çekinmeyen, çok avantajlı bir oyuncu kitlesine sahip olduğunu ortaya koyuyor.