Bir endüstri analistinin aktardığına göre PlayStation 5, yılın ilk üç ayında Xbox Series X ve Xbox Series S'in satışlarının neredeyse beş katı kadar satış yaptı.
Pazar araştırma şirketi Niko Partners'ta video oyunları analisti olan Daniel Ahmad, söz konusu bulguları Sony'nin 2023-24 mali yılı için kısa süre önce açıkladığı sonuçları incelediği ayrıntılı bir başlıkta açıkladı. Ahmad, PlayStation 5'in son çeyrekte 4,5 milyon adet sattığını ve tahminlere göre bu rakamın Xbox Series X|S'in aynı dönemdeki satışlarından neredeyse 5 kat daha fazla olduğunu belirtti.
Buradan yola çıkarak, Xbox Series X ve Xbox Series S'in son çeyrekte toplamda bir milyonun altında sattığını söyleyebiliriz. Ahmad bir sonraki yazısında, satış farkının sadece geçtiğimiz yıl içinde önemli ölçüde arttığını belirtti. Bundan önce, ürünler, 2:1 gibi çok daha yakın bir oranda satılıyordu.
Xbox Series X ve Xbox Series S'in düşük performansını dengelemek için maliyetleri düşürme çabası, Microsoft'un Hi-Fi Rush'ın geliştiricisi Tango Gameworks ve Redfall'un yaratıcısı Arkane Austin'in de aralarında bulunduğu çok sayıda stüdyoyu yakın zamanda kapatmasını açıklayabilir.
Microsoft'un ağırlıklı olarak Candy Crush ve Minecraft gibi oyunlara odaklanacak ve mobil pazardan yararlanabilecek kendi Xbox mobil oyun mağazasını açmayı planladığı bilinse de şu anda konsol satışlarını iyileştirmek için herhangi bir plan olup olmadığı belli değil.
Yakın tarihli bir rapor, Microsoft'un Call of Duty'nin platformdaki geleceğine ilişkin bir iç tartışmayla bölündüğünü bile gösterdi. Şu anda Microsoft'un Activision Blizzard'ı satın almasının ardından geçen yıl Ekim ayında satın alınan Call of Duty'nin Xbox Game Pass abonelik hizmetine eklenebileceği konuşuluyor. Bu durum Call of Duty hayranlarının daha düşük fiyatlı oyunlara yönelmesiyle konsol satışlarının artmasına yol açabilir, ancak böyle bir hamlenin serinin genellikle elde ettiği büyük geliri baltalayabileceğine dair korkular da var. Tüm bunlar, daha tutarlı uzun vadeli stratejilere sahip rakipler tarafından sürekli olarak geride bırakıldığı için oyun pazarındaki hakimiyetini hızla kaybeden bir şirkete işaret ediyor.