Bir "inanılmaz ama gerçek" durumu daha yaşıyoruz. Amerika Kayıt Endüstrisi Birliği'ne (RIAA) göre insanlar, geçen yıl 43 milyon plak satın aldı. Bu rakam 2023 yılında satılan CD sayısından 6 milyon daha fazla. 1987'den bu yana bu rekor ikinci kez gerçekleşiyor ve plak satışlarının 17 yıllık istikrarlı büyümesini sürdürdüğünü gösteriyor.
İşin garibi, fiyatları daha pahalı olan vinil plaklar, CD'lerden elde edilen 537 milyon dolara kıyasla 1,4 milyar dolar kazanarak, müzik şirketlerini her gün daha da mutlu ediyor. RIAA'nın raporu CD gelirinin de arttığını gösteriyor, ancak satılan fiziksel ürünler açısından insanlar 2023 yılında bir önceki yıla göre yaklaşık 700.000 daha az CD satın aldı.
Ancak henüz bu fiziksel satışlar, internet servislerinin pabucunu dama atmayı başaramadı. Ücretli abonelikler, SiriusXM ya da TuneIn gibi dijital radyo hizmetleri ve reklam destekli hizmetler bu yıl müzik yayıncılarının gelirlerinin yüzde 84'ünü ya da yaklaşık 14,4 milyar dolarını oluşturdu. RIAA bunun da bir rekor olduğunu söylüyor.
Aslında plak satışlarının optik diskleri neden geride bıraktığını anlamak zor değil. CD çalarlar eskiden olduğu kadar her yerde bulunmuyor. Yeni otomobillerde artık cd çalar bulunmuyor. Ancak havalı bir pikap evde çok şık görünüyor ve Tiktok çağının misafirleri bu antik teknolojiyle müzik dinlemeyi çok heyecan verici buluyorlar. Üstelik piyasada hala çok eski vinil plaklar yoğun şekilde dolaşıyor, o eski kayıtları da alıp koleksiyona katabilmek için evde bir plak çalar bulunması insanları mutlu ediyor, arkadaş çevresine karşı da havalı gösteriyor.
Plak çalar fotoğraflarının Instagram'da da büyük beğeni topladığını kabul etmek lazım. Dolayısıyla insanlar Instagram'da daha çok dikkat çekmek için bile ses kalitesi pek de başarılı olmayan bu müzik teknolojisine para yatırmayı kabul ediyorlar.