Adobe, MAX konferansında Creative Suite'in yeni sürümüyle ilgili bir duyuru yapmıyor. Bununla birlikte Photoshop'un yeni sürümünde yer alacak özelliklerle ilgili çeşitli görüntüler yayınlıyor ve araştırma geliştirmesi devam eden birbirinden ilginç özellikleri tanıtıyor.
Yeni özellikler içerisinde Photoshop 5'te fırça ve boya simülasyonu yer alıyor. Yol işaretleri ve elektrik telleri gibi kötü görüntüleri de ortadan başarıyla kaldıracak araçlar geliyor. Creative Solutions başkan yardımcısı John Loiacono, 3D Wacom Intuos kalem ve tablet kullanarak yeni doğal fırçaları gösterdi.
Bu fırçaları farklı açılarda kullanarak, tıpkı gerçek bir fırçada olduğu gibi farklı etkiler sağlamak mümkün olacak. 3D kalem döndürüldüğüne ya da eğildiğinde bir fırçanın ucundaki tüylerin gerçekte alacağı şekilleri alıyor. Bu da tuval üzerinde çalışmaya alışık sanatçılar için, el alışkanlıklarını ve yeteneklerini dijital ortamda da kullanmalarına olana sağlayacak bir gelişme.
3D fırçanın maharetleri
3D fırça sayesinde paletteki boyaları karıştırırken boyaların gerçek boya gibi karıştığını görmek mümkün. Loiacono bunu da sergiledi ve açıkladı "Yaptığımız, sıvıların özelliklerini analiz ederek, kimyasalların nasıl birleştiğini modellemek, kurudukları zaman nasıl olacaklarını ve kuruma süreçlerini simülasyona yansıtmak."
Bir fotoğrafı eskiden artistik efekt filtreleri kullarak tabloya dönüştürmek mümkündü. Ancak Loiacono bunun fırçayla yapılan daha gerçekçi bir yolunu gösterdi ve sadece birkaç dakika içerisinde resmi tamamladı. Yani artık Photoshop kullanıcıları ellerine dijital fırçalarını alıp bir fotoğrafın üzerinden gönüllerince geçerek onu tablo görünümüne kavuşturabilecek.
Sonuçları resimde görüyorsunuz...
Silmek ve boşluğu doldurmak
Adobe'un Creative Technology laboratuarından gelen düzeltme araçları henüz Photoshop'a girecek kadar gelişmeseler de oldukça etkileyici sonuçlar ortaya koyabiliyorlar. Araştırmacı Dan Goldman tekniğe "zeki boşluk doldurma" tekniği diyor. Çevredeki alanı kopyalayıp silinen alanı doldurmak yerine bu araç, boşluğun çevresindeki bölgelere ve daha da uzak bölgelere bakarak bunları bir araya getiriyor. Böylece daha çok alandan, daha uygun bir doku oluşturuluyor.
Microsoft'un Digital Image Pro'sundaki Smart Erase özelliğine benziyor. Adobe ise kendi rastgele örnekleyerek yamama tekniği olan "PatchMatch"in daha önceki algoritmalardan 20 ila 100 kat daha hızlı olduğunu belirtiyor.
Dan Goldman'ın "Spot healing brush" ile sildiği yol tabelasını görüyorsunuz. Bir sonraki sayfada bunun temizlenmiş halini görebilirsiniz.
"PatchMatch"
PatchMatch işleminden sonra yol işaretinin ardında biraz iz kalıyor. Goldman ağacı da siliyor ve Photoshop'un bu işlemdeki başarısı gerçekten hayranlık uyandırıcı görünüyor. Ağacın gökyüzüne uzanan dalları silindiğinde, arka planda bulutların nasıl doğal bir şekilde devam ettiğine dikkat edin.
Bu arada fotoğrafçıların enfes manzara çekimlerini bozan güç direklerinin ve elektrik tellerinin de temizlendiğini fark edebilirsiniz. Bu işi "Spot Healing Brush" ve "Content Fill Tool" ile başardı.
Bazı örneklerde bir şeylerin fotoğraftan çıkartıldığını anlamak çok güç. Bazı örneklerde ise oraya ait olmayan arka plan detayları bulunuyor. Bu araçlar PhotoShop'a dahil edilecek kadar geliştirildiğinde ortaya çok daha etkileyici sonuçlar çıkabilir. Goldman da bu özelliklerin bir sonraki sürümde yer alacağını garanti etmediklerini, ancak bu gelişmelerin Adobe tarafından yürütülen araştırma çalışmalarının iyi bir göstergesi olduğunu belirtti.