Konami'nin yeni oyunu PES 2014'ün yeni motoru sayesinde PES serisinde bugüne kadar görülen en geniş kapsamlı yeniliklere sahip olacağını ve popüler seride yeni bir dönemin başlayacağını duyurdu.
Merkezi Tokyo'da bulunan ve son dört yıldır futbola yeni bir yaklaşım üzerinde çalışan PES Productions ekibi yeni sistemlerinde Kojima Productions'ın ünlü Fox Engine motorunun kullanıldığını açıkladı. Ekip, Fox Engine motorunu bir futbol oyununun gerektirdiği özellikleri karşılamak üzere daha da gelişmiş hale getirdi.
Altı temel standart üzerine kurulan yeni sistem ile PES 2014'ün tüm özellikleri elden geçirildi, önceki oyunlarda ekibi sınırlayan kısıtlamalar ortadan kaldırıldı ve PES Productions bu sayede üst seviyedeki futbol maçlarının heyecan ve çeşitliliğini çok daha iyi yansıtan bir oyun yaratmayı başardı. Günümüz futbolunun karakteristik özelliği olan akıcılık, futbolcuların sürekli olarak hareket halinde olmasına ve pozisyon değiştirmelerine dayanıyor. PES Productions maçlardaki tempo değişikliklerini ve akışı ayrıntılı biçimde inceledi ve takımların başarısında futbolcuların bireysel yeteneklerinin ne denli büyük önem taşıdığını ve iyi çalışılmış taktiklerin zayıf takımların devleri nasıl yenebilmesini sağladığını gözlemledi.
Geliştirilmiş grafikler ve çok daha fazlası
PES Productions her şeye sıfırdan başlayarak oyunun her bir öğesini elden geçirdi ve futbol oyunları için yeni ve enerji dolu bir standart belirlemek için çalıştı. Fark edilir ölçüde geliştirilmiş grafikler ve kesintisiz animasyonlara ek olarak, yeni sistemlerin gücü de futbol maçlarının ev sistemlerinde oynanma şekline direkt etki ediyor. Eski animasyon sistemleri ve yapay zeka öğelerinin getirdiği kısıtlamalar artık geride kaldı, PES 2014 bunlar yerine dünyanın en büyük futbolcularını diğerlerinden ayıran yetenek ve farkındalığı kusursuz biçimde taklit eden bir yapıya sahip.
Altı temel ilke bir araya gelerek futbolcuların topu almaları ve kontrol etmelerinden maçtaki fizikselliğe, maç gününün verdiği hissiyata kadar her şeye etki ederek PES 2014'ün futbol simülasyonları alanında yeni mihenk olmasını sağlıyor. Artık önemli maçların telaşını, sonucun verdiği mutluluğu veya hezimet duygusunu iliklerinize kadar yaşayacaksınız. PES 2014'ün üzerine kurulduğu ana temeller şu şekilde sıralanıyor:
TrueBall Teknolojisi: PES 2014
TrueBall Teknolojisi: PES 2014 bir futbol simülasyonunda ilk kez topu, hareket ediş şeklinden futbolcuların onu nasıl kullandığına kadar her şeyin merkezi haline getiriyor. Büyük futbolcuları diğerlerinden ayıran şey, topla ilk buluştukları an yaptıkları ve sonrasındaki eşsiz kontrol yetenekleridir. Yalnızca bir pası önceden sezme yeteneğine sahip olmak değil, bir adım önde olma ve yaklaşmakta olan defans oyuncusunu atlatmak için neyin gerektiğini bilmektir. TrueBall Teknolojisi sayesinde oyuncular analog kolu kullanarak topu durdurabilecek veya sürebilecekler, bu sırada detaylı barisentrik fizik hesaplamaları futbolcuların ağırlık dengesi değişimlerini, pasın yükseklik ve hızını tespit ederek topu yakalamak için futbolcunun vücudunun hangi şekli alması gerektiğine karar verecek.
Yani daha önceki futbol oyunları oyunculara bu alanda kısıtlı seçenekler sunarken, PES 2014'te oyuncular pası alırken vücutlarının hangi açıya sahip olacağını bile tamamen kontrol edebilecekler. TrueBall Teknolojisi sayesinde topu rakibi geçmek, boş alana veya takım arkadaşına atmak için göğüsle veya kafa dokunuşuyla bile ileri gönderebilecek, özel top sürüş kontrolleri sayesinde oyunda kişisel yeteneklerinizi ön plana çıkarabileceksiniz.
Futbol topuna ayrı bir varlık olarak davranan PES serisi önceki oyunlarda da oyunculara bol alanlara pas atma, defans oyuncularını topla karşılama veya boş alan yaratmak için verkaçlar yapma imkanı tanıyordu. TrueBall Teknolojisi ise oyuncuları daha da özgürleştirecek ve diğer futbol oyunlarındaki gibi topun hareketi futbolcuya göre değil, futbolcuların hareketleri topun hareketlerine bağlı olarak şekillenecek. Oyuncular serbestçe hareket eden topu tamamen kontrol edebilecek, PES 2014'ün top kontrollerinde ustalaşarak topun hızından faydalanabilecek veya hareketine müdahale edebilecekler.
Sonuç olarak oyunda futbolcuların etrafında 360-derecelik, iki ayağıyla da kontrol edebilecekleri bir kontrol alanı mevcut olacak. Oyuncular topu ustaca hareketlerle sürme yeteneğine ek olarak topu rakip oyunculardan saklayabilecek, diğer ayaklarını kullanarak rakiplerini şaşırtacak hareketler yapabilecek ve yakın kontrolde ustalaşmak üzere yenilikçi yöntemler kullanabilecekler.
Hareket Animasyonu İstikrar Sistemi (M.A.S.S.)
Hareket Animasyonu İstikrar Sistemi (M.A.S.S.): Futbolcular arasındaki fiziksel mücadele maçların hayati yanlarından biridir, yeni M.A.S.S. özelliği sayesinde birden çok sayıda futbolcu arasındaki vücut temasları birbiriyle kesintisiz biçimde uyum sağlayan özel animasyonlar sayesinde bire bir simüle edilecek. M.A.S.S. belli şartlar altında meydana gelen önceden hazırlanmış animasyonlar kullanmak yerine, içinde bulunduğunuz duruma anında uyum sağlayacak, faul yapılan oyuncunun tepkisi tamamen darbeyi aldığı yöne ve darbenin kuvvetine bağlı olarak şekillenecek. Futbolcular boyları ve kuvvetleri gibi faktörlere bağlı olarak tökezleseler de kontrolü tekrar ele alabilecekler, diğer futbolcuları toptan uzaklaştırabilecek ve vücutlarını kullanarak diğer oyuncuların topu kapmalarını engelleyebilecekler. PES 2014'te alışılmış ayak sokma veya kayarak müdahalelere ek olarak bir çok yeni top kapma stili mevcut olacak.
PES 2014'ün gerçekçilik anlayışının en önemli kısımlarından birini de top kapmak için yapılan müdahaleler oluşturuyor, futbolcuların mücadeleleri TrueBall fiziği ile birleştirilerek topun aynı gerçek bir maçta olduğu gibi hareket etmesi sağlanacak. Futbolcular topa sahip olmak için mücadele ederken top boşta kalabilecek veya mücadeleden galibiyetle ayrılan futbolcunun kontrolüne geçebilecek.
M.A.S.S. öğesinin eklenmesi sayesinde bire bir anlarda da büyük yeniklikler görebileceksiniz. Önemli futbolcular arasındaki kişisel mücadeleler maçın sonucuna doğrudan etki edebileceğinden PES 2014'te bu tür mücadelelere ayrıca özen gösterildi. Defans futbolcuları topu kapmak için üzerine giderek, pas yollarını kapamak için geride durarak veya topa sahip olmak için müdahale ederek hücumdaki futbolcu üzerinde büyük baskı kuracaklar. Aynı şekilde hücuma çıkan futbolcular da bir yandan topu koruyarak defans oyuncularından daha hızlı hareket etmeye çalışacak, avantaj sağlamak için feyk atacak, boş alan bulduklarında pas verecek veya şut çekebilecekler. Bu sayede inanılmaz derecede açık maçlar oynanacak ve futbolcuların özellik ve yetenekleri sahanın dört bir yanındaki kişisel mücadelelerin sonucunu belirleyecek.
Maçın Yüreği
Maçın Yüreği: Futbolun neden bu kadar sevildiğini tanımlamaya çalışmak çok zor bir iş. Bunun teknik değil de duygusal bir bağımlılık olduğunu söyleyebiliriz. Ev sahibi takımın arkasındaki taraftar desteği rakip takımı baskı altına alır, taraftarlar o ünlü "onikinci adam" rolünü üstlenirken, maçlar deplasman takımları için son derece zorlu bir hal alabilir. PES 2014'te Maçın Yüreği ile takımlara verilen desteğin hem bireysel olarak futbolcular, hem de tüm takımları için etkilerini isabetli biçimde yaratmaya çalıştık.
Maçtaki tüm futbolcular oyun stillerine ve yeteneklerine ek olarak bir de ruhsal özelliğe sahip olacak ve bu özellik kötü bir maç çıkardıkları zaman kendilerini doğrudan etkileyecek. Ancak eğer bir futbolcu o gün iyi oynamıyorsa takım arkadaşları o futbolcu çevresinde birleşerek desteklemek için birlikte hareket edebilecekler. Benzer biçimde tek bir futbolcunun anlık da olsa bireysel olarak göstereceği üstün performans takım arkadaşlarını da ateşleyebilecek. Coşkulu stadyumlardaki kazan etkisi taraftarların ruh halini yansıtacak, yepyeni ses efektleri ve göz alıcı yapay zeka sistemleri bir araya gelerek unutulmaz bir maç günü atmosferi yaratacaklar.
- PES ID: PES 2013 Futbolcu Kimliği sistemi sayesinde gerçekçilikte yeni standardı belirlemişti. Oyuncular ilk kez futbolcuları kendilerine has koşu ve oyun stillerine bakarak anında tanıyabilme şansına sahip olmuştu. Futbolcuların koşu tarzları, topla birlikte hareket etme ve pas verme stilleri gerçek hayattaki halleriyle bire bir aynıydı ve PES 2013'te bu sistemi kullanan 50 futbolcu bulunuyordu.
PES 2014'te bu sayı neredeyse iki katına çıkarıldı ve daha fazla yıldızın kendine has animasyonları ve yapay zekaları eklendi.
- Takım Oyunu: Yeni oyunun yenilikçi Kombinasyon Oyunu sistemi sayesinde oyuncular sahanın belli alanlarında üç veya daha fazla sayıda futbolcuyu kullanarak farklı taktikler belirleyebilecekler. Bu futbolcular savunmadaki veya orta sahadaki boşluklardan faydalanmak için çok daha farklı topsuz koşular yapacak, kendilerini müsait hale getirmek için kanatları kullanacak, kavisli koşular yapacak veya defans oyuncularının üzerlerine koşacaklar. Oyuncular bu hareketleri sahanın belli alanlarında kullanılmak üzere ayarlayabilecek ve bu sayede savunmadaki zayıflıkları avantaja çevirebilecekler.
Oyunun Özü
Oyunun Özü: PES Productions serinin ana öğelerini yenilemek ve bir çok önemli geliştirme eklemek üzere PES ve futbol hayranlarıyla yıllar süren görüşmeler gerçekleştirdi.
Oyun görsel olarak formaların kıvrımlarından yüz hareketlerine kadar yüksek bir gerçekçilik sunarken, yeni animasyon tekniği hareketler arasında kesintisiz geçişler sağlayacak ve kontrolde duraklamalara veya kısıtlamalara yol açmayacak. Stadyumlar baştan yaratılan sahaya giriş yerleri ve maç esnasında hareketlenen taraftarlarla gerçek hayattakilerin aynısı olacak. Yeni sistemin kullandığı aydınlatma efekti sayesinde görseller daha doğal bir görünüm kazandı. Gerçek zamanlı olarak değiştirilebilen taktik kararlar ve bazı olayların ardından çıkan ara videoların çıkarılmasıyla maç akışı da daha kesintisiz hale getirildi.
Frikikler ve penaltılar da ciddi ölçüde değiştirildi. Yanıltma koşularının eklenmesi ve kısa paslardaki kısıtlamaların kaldırılmasıyla frikikler üzerindeki kontrol daha da geliştirildi. Frikik karşılayacak olan oyuncular da kalecilerinin konumlarına değiştirme imkanına sahip oldular, barajlar ise topu engellemek veya geri püskürtmek için içgüdüsel olarak vuruşlara tepki verecek şekilde değiştirildi.
Penaltılarda artık penaltı vuruşunu kullanarak futbolcunun yeteneğine ve topu göndermek istedikleri yere bağlı olarak değişen bir hedef rehberi kullanılacak. Kaleciler penaltıyı kullanan oyuncunun güçlü olmadığı yanı sezdikleri taktirde vuruştan önce pozisyon alabilecekler.
Asya Şampiyonlar Ligi de PES 2014'te!
PES 2014'te ayrıca kısa süre önce anlaşması imzalanan Asya Şampiyonlar Ligi de ilk defa yer alacak ve oyuna bir çok resmi lisanslı yeni takım eklenecek. Yeni oyunda ayrıca UEFA Şampiyonlar Ligi yer almaya devam edecek ve yeni eklenecek turnuvalar da bir süre sonra açıklanacak.
Yeni online unsurlar da dahil olmak üzere PES 2014 içeriği ile ilgili yeni detaylar da önümüzdeki günlerde paylaşılacak, ama kısaca yeni oyun futbolseverlerin alıştıkları oyuna göre çok büyük bir aşama kaydetmiş olacak.
"PES gibi yıllık bir seride alışılmışın dışına çıkmak kolay bir iş değil" diyor Kreatif Yapımcı Kei Masuda ve ekliyor: "Ama Fox Engine motoru bize öyle bir özgürlük sundu ki kendimizi devamlı olarak PES 2014'ü futbolun gerçek bir temsili haline getirmenin yepyeni yollarını fark eder halde bulduk. Futbolseverler ellerine kumandayı alıp yakın top kontrolü ve futbolcu hareketlerini tecrübe ettiklerinde ve takımların nasıl çalıştığına alıştıklarında eminiz ki artık teknoloji ile sınırlanmak yerine teknoloji ile birlikte gelişen ve gerçek futboldan bekledikleri kaliteyle kendilerini şaşırtan bir oyunla karşı karşıya olduklarını görecekler.
Yayınladığımız tüm görüntüler yaklaşık olarak %70'i tamamlanmış ve şu andaki platformlarda çalışan oyundan alınmış gerçek görüntülerdir. Oyuncularımızın bir pazarlama hayalini değil, bu sene sahip oldukları konsolda oynayacakları gerçek ürünün hissini görmelerini istiyoruz. Yeni motorumuz ve sistemlerimiz pazara hakim olmayı sürdürecek olan mevcut konsol neslini temel almaktadır, ama gelecek nesiller için de geliştirilerek kullanılabilecektir."
PES 2014 PlayStation 3, Xbox 360, Windows PC ve PSP (PlayStation Portable) için 2013 yılı içinde piyasaya çıkacak.