Twitter'ın sosyal canlı yayın hizmeti Periscope, sadece bir yıl içerisinde pek çok başarıya imza atmış durumda. Kullanıcıların, uygulamanın başlangıcından itibaren 200 milyon adet yayın yaptıkları ve her gün yapılan canlı yayınların, 110 yıllık süreye denk geldiği açıklandı...
Birinci yaşını dolduran Periscope, 2015 yılının Mart ayında yayına girmiş ve Ağustos itibariyle, her gün 40 yıllık canlı video izlemesine ulaşmıştı. Kolaylıkla anlaşılabileceği gibi bu sayı, sadece tek bir yıl içerisinde bir hayli artmış durumda.
Periscope'un bu başarısı kısmen internet topluluğunun canlı içeriklere olan ilgisine bağlanabilir. Twitch ve YouTube Gaming gibi video hizmetleri, milyonlarca insana canlı yayınları tanıttı ve Periscope gibi uygulamalar da canlı yayın deneyimini sosyal ağ kullanıcıları için sundu. Facebook da canlı içerik vagonuna katılmakta gecikmedi ve Şubat ayında kendi yayın hizmeti Facebook Live'ı tanıttı. Şimdi de Google, YouTube Connect adlı bir canlı yayın hizmeti için geri sayıma başladı.
Şu anda var olan patlamaya rağmen, canlı yayın hizmetleri için belirli bir market limiti bulunmakta. Meerkat, canlı yayın hizmetlerinin ilk örneğiydi ancak Twitter'ın onu bloklaması ve Periscope'u yayınlaması ile beraber uygulamanın ömrü fazla uzun sürmedi.