Küresel arenada boy gösteren şirketler, kripto endüstrisindeki faaliyetleri için düzenleme çalışmalarına odaklandı. Starbucks, Adidas, LVMH ve PepsiCo gibi şirketlerin son yıllarda Web3 ve NFT’lere ilgisi arttı. Ancak düzenleme çalışmalarında belirsizlik nedeniyle şirketler düşük viteste yol katediyor.
Kripto şirketleri düzenleme çalışmalarıyla ilgili şikayetlerini yüksek sesle dile getirmeye başlamıştı. Düzenleme çalışmalarına ilişkin bir açıklama da küresel içecek şirketi PepsiCo‘dan geldi. PepsiCo İnovasyon Başkanı Kate Brady, Web3’e yönelik düzenleyici netliğine ihtiyaç duyduklarını açıkladı.
PepsiCo İnovasyon Başkanı Kate Brady, Web3 tüketicilerinin katılımına yardımcı olmak için düzenleyici netliğe şiddetle ihtiyaç olduğunu vurguladı. Consensus 2023’te konuşan Brady, ABD’deki düzenleyici faaliyetlerine dikkat çekti. Brady, belirsizlik nedeniyle Web3 stratejilerini hayata geçirmekte zorlandıklarını açıkladı.
1940’larda yazılan menkul kıymet yasalarının modasının geçtiğini belirten Brady, “Kendimizi mevcut düzenlemelere uyacak şekilde yapılandırmak zorundayız” dedi. Serotonin CEO’su Amanda Cassatt da düzenleyici netliğin büyümeyi getireceğini savundu. Cassatt, Avrupa’nın MiCA tasarısındaki merkezi ve merkeziyetsiz projeler arasındaki ayrıma vurgu yaptı.
Bu hafta Coinbase-SEC gerilimde ikinci perde açılmıştı. Coinbase, ABD menkul kıymet düzenleyicisi SEC’e dava açmıştı. Borsa, açtığı dava ile Temmuz 2022’de gönderilen bir dilekçeye SEC’in yanıt vermesini istedi. Dilekçede SEC’in menkul kıymet yasalarının kripto sektörüne nasıl uygulanacağına ilişkin net olması talep edilmişti.
Stablecoin şirketi Circle da bankacılık sektörü ve düzenleyici baskılarından şikayet etmişti. Circle CEO’su Jeremy Allaire, bankacılık sektöründeki sorunlar ve düzenleyici baskıları nedeniyle USD Coin’de düşüş yaşandığını açıklamıştı. Allaire, Kongre’ye adım atması için çağrı yapmıştı.