Kaspersky Lab ve B2B International tarafından Türkiye'nin de dahil olduğu ülkelerde gerçekleştirilen ankete göre, dünya genelindeki İnternet kullanıcılarının %49'u, Türkiye'de ise yüzde 61'i çevrim içi alışveriş yaparken ya da para transferi gerçekleştirirken kendilerini güvende hissetmediklerini söyledi. Türkiye'de kullanıcıların %56'sı ise siber dolandırıcılığa karşı korunduklarını bilseler çevrim içi ödeme sistemlerini daha sık kullanacaklarını belirtti. Kullanıcıların bu tutumları göz önüne alındığında, tüketicilerin çevrim içi ödeme hizmeti sağlayıcılarının güvenlik uygulamalarına güvenmedikleri ortaya çıkıyor.
Anket sonuçları, Türkiye'de kullanıcıların %58'inin İnternet'te karşılaşabilecekleri finansal dolandırıcılıktan korktuklarını gösteriyor, Avrupa genelinde bu oran yüzde 62. Sonuçlar ayrıca müşterilerin bu konudaki başka birçok çekincesini de ortaya çıkarttı. Örneğin, Avrupa'da çevrim içi ödeme yapan kullanıcıların %34'ü finans şirketleri tarafından sunulan resmi mobil uygulamaların dahi güvenliği sağlamak için daha fazla koruma gerektirdiğine inanıyor, Türkiye'de bu oran ise daha yüksek, %54. Ayrıca, Türkiye'de kullanıcıların %49'u finansal bir işlemi güvenlik tedbirlerinden emin olmadıkları için tamamlanmadan sonlandırdıklarını belirtmiştir.
Siber dolandırıcılığa karşı koruma seviyesi, kullanıcıların e-mağaza veya finansal hizmet operatörü tercihini etkileyen önemli bir faktör: Türkiye'de ankete katılanların %60'ı finansal verileri korumak için ilave önlemler alan şirketleri tercih edeceklerini söyledi. Bununla birlikte, ankete katılanların %68'i bankaların, çevrim içi ödeme sistemlerinin ve çevrim içi mağazaların bilgisayarlarını ve mobil cihazlarını finansal dolandırıcılığa karşı korumalarını beklemekte.
Online pazarın gelişmesini engelliyor
Kaspersky Lab Dolandırıcılık Önleme Bölümü Dünya Başkanı Ross Hogan; şu yorumları yaptı: "Birçok kullanıcı, hala bilgisayarları ya da mobil cihazları üzerinden çevrim içi alışveriş yapmak yerine, fiziksel satış noktalarında nakit ödeme ile veya banka kartlarını kullanarak alışveriş yapmanın daha güvenli olduğunu düşünüyor ve bu isteksizlik çevrim içi ödeme pazarının gelişmesini engellemektedir. İnsanları elektronik ödeme hizmetlerini daha etkin bir şekilde kullanmaya başlamaları konusunda teşvik etmek için bankaların, çevrim içi mağazaların ve e-ödeme sistemlerinin kullanıcılara siber dolandırıcılara karşı güvende olduklarını hissettirmeleri gerekir. Ödeme hizmeti sağlayıcıları için bunun bir yolu, çevrimiçi olarak veya mobil cihazlar üzerinden yapılan bankacılık işlemlerini ve ödemeleri finansal dolandırıcılığa karşı korumak için özel olarak tasarlanmış ilave güvenlik katmanları sunmaktır. Finansal işlemlere odaklı bu ilave korumaların varlığı, kullanıcılara paralarının güvende olacağı konusunda anlık ve görünür bir güvence veriyor."
Çevrim içi ödeme sistemleri ve mobil ödeme platformlarına olan güveni artırmanın bir yolu da Kaspersky Fraud Prevention platformunun yardımı ile sağlanabilir. Çok düzeyli bu çözümün bileşenleri, hem işletmenin BT altyapısına hem de bilgisayarlar, tabletler ve farklı platformlarda çalışan akıllı telefonlar da dahil olmak üzere müşterinin cihazlarına yüklenir. Ayrıca bu çözüm, Kaspersky Lab'ın ileri teknolojilerine dayalı korunan mobil uygulamalar oluşturmak için kullanılan araçların yanı sıra, en güncel siber tehditler ve bunlarla mücadele yolları hakkında bilgi veren entelektüel hizmetleri de bir araya getirir.