Bundan 15 yıl önce 22 Haziran 1996'da oyun piyasasını tamamen değiştirecek bir oyun piyasaya çıktı; Quake. Çıktıktan birkaç ay sonra oyun severlerin tam anlamıyla ilgisini çeken FPS, özellikle ilk çıkan Doom gibi fantezi ve bilim-kurgu öğelerini birleştiriyordu.
Oyun piyasaya yalnızca bir FPS olarak çıkmadı, 3D motoru sayesinde 1996'da 2D motorlara alışmış kullanıcıların ilgisini çekti ve oyunu bir kez oynayan bir daha bırakamadı. O zamanlar oyunun tasarımında çalışan isimlerden ikisinin John Romero ve American McGee olduğunu da belirtelim.
Quake'in zamanının en iyi oyunlarından biri olmasını sağlayan diğer bir özelliği de çoklu oyuncuya verdiği destek. 1996'da bugünkü kadar güçlü olmayan internet bağlantıları, ortalamanın üstünde bir internet bağlantınız olmadığı zaman oyun oynamanızı mümkün kılmıyordu. Ancak Carmack'ın koyduğu TCP/IP modu, Quake'in internetten çok daha rahat oynanmasını sağladı.
Ayrıca Quake'i 1996'da piyasaya çıkartıp unutmayan programcılar 1997'de oyunun GLQuake modu altında bir üç boyutlu modelini piyasaya çıkarttılar. O zamanlar çok meşhur olan 3DFx kartları destekleyen bu mod grafikleriyle de birçok kullanıcıyı memnun etti. Oyunun değişik modları halen internette Quake hayranları tarafından oynanmaya da devam ediyor.