Bu yılın Mayıs ayı sonunda piyasaya sürülmesinden sonra Overwatch, bir aydan daha kısa sürede etkileyici bir performansla 10 milyon oyuncuyu listesine katarak hızlı bir ivme kazandı. Ekim ayında Blizzard, oyunun dünya genelinde 20 milyon kayıtlı oyuncu taşıdığını açıkladı.
Yakın zamanda piyasaya sürülen Sombra da dahil olmak üzere yeni oyun modları, içerik ve kahramanlar sunmaya odaklanan şirket, bu yıl boyunca bir takım güncellemeler yayınladı. Rekabetçi oyun sistemi ayrıca Sezon 2'nin bir parçası olarak büyük bir yenileme aldı ve beceri derecelendirme sistemi 100 puanlık bir skaladan 5.000 puan seviyesine çıktı.
Overwatch, prestijli bir ödül töreni olan The Game Awards'ta, zoru başararak 5 alanda aday olduğu ödüllerden 3'ünü kazandı. Ayrıca 'Yılın Oyunu' ödülünü Doom, Inside, Titanfall 2 ve Uncharted 4'ten kapmayı başardı.
Blizzard'dan Ray Gresko, oyunun yapımında çalışan ekibin ne kadar yetenekli ve tutkulu olduğunu anlattı ve ekledi: "Oyunumuzun nasıl algılandığını görünce çok memnun kaldık. Yaptığımız bu oyunun dünyaya bir mesajı var ve bu, kahramanlıkla ilgili bir mesaj, insan kültürünün çeşitliliği ile ilgili, parlak ve olumlu ve umut dolu bir geleceğe dair bir mesaj. Ve şu an bu mesaja herkesin ihtiyacı olduğuna inanıyoruz."
Overwatch şu kategorilerde aday gösterilmişti:
- Yılın Oyunu (kazandı)
- En iyi sanat yönetimi
- En iyi aksiyon oyunu
- En iyi çok oyuncu modu (kazandı)
- En iyi eSports oyunu (kazandı)
Ayrıca Blizzard, Overwatch için sahip olduğu inanılmaz yaratıcı vizyonu, oyun yönetimi ve oyun tasarımı için 'En İyi Oyun Yönetmenliği' ödülünü de kazandı.