Eğer uzun bir otomobil yolculuğuna çıktıysanız, muhtemelen otoyolun belirli kısımlarını kaplayan dalgalı siyah çizgiler görmüşsünüzdür. Bu yol izleri dağınık görünse de, genellikle endişelenecek bir şey değil. Siyah çizgiler, yolu yamalamak için kullanılmış, basit tanımlamayla çatlak kapama malzemesidir.
Modern yolların büyük çoğunluğu, temel olarak yapışkan, siyah, yarı katı bir petrol formu olan asfaltla kaplanmıştır. Bu malzemede aşınma ve yıpranma veya üzerinde sürekli akan trafikten malzemenin genleşmesine ve büzülmesine neden olan sıcaklık değişikliklerine kadar pek çok farklı nedenden dolayı çatlaklar oluşabilir. Çatlaklardan giren su da yol yüzeyi için büyük sorunlara neden olabilir.
Pek çok farklı çatlama türü arasında, yorulma çatlaması genellikle çatlakların ortaya çıkmasına ve biraz timsah derisi gibi görünen dalgalı, görünüşte rastgele şekilli bir modelde yayılmasına neden olur.
Bu çatlakları onarmak için, yol onarım işçileri genellikle daha fazla esneklik sağlamak amacıyla polimer eklenmiş asfalt kauçuk dolgu macunları kullanır. Bunun sonucunda, sızdığı ve katılaştığı çatlakların üzerine dökülen katran benzeri bir sıvı ortaya çıkar.
Bu, şehir yetkilileri için çok maliyetli olacak şekilde otoyolun tamamını yeniden döşemek veya yüzeyini kaplamak yerine yapılır. Texas A&M Üniversitesi'nin eyaletin ulaşım departmanı için hazırladığı eski bir belgeye göre, bir mil (yaklaşık 1,6 kilometre) otoyol kaplamanın 60.000 dolardan yüksek maliyeti varken, çatlak doldurmanın mil başına maliyeti sadece 2.500 dolar oluyor. Ayrıca bu sayıların 2008 yılından kaldığını ve günümüzde maliyetin muhtemelen çok daha yüksek olduğunu da unutmamak gerekiyor.
Çoğu sürücü, çatlak dolgu macununun üzerinden geçerken herhangi bir sorunla karşılaşmazken, bazı sürücüler bunların tehlikeli olabileceğine inanıyor. Deseni "katran yılanları" olarak adlandırarak, dolgu malzemesinin sıcak günlerde ısınarak daha sıvı ve giderek kaygan hale gelebileceğini savunuyorlar.