Opera'nın paylaştığı verilere göre, tarayıcıyı kullananların üçte ikisi hala entegre reklam engelleme özelliğini kullanmıyor, bu yüzden şirket bu özelliğin varsayılan halini açık hale getirmek istiyor.
Bundan bir yıl önce, Opera eklentilere ihtiyaç duymadan kendi içinde reklam engelleme sistemi olan bir tarayıcıyı test ediyordu. Bu sürüm geçen Mayıs ayında halka açıldı, ancak kullanıcıların sadece küçük bir azınlığı bu özelliği kullandı.
Ancak Opera daha hızlı internet sağlama konusunda kararlı, bu yüzden reklamları engelleyerek sayfaların yüklenme sürelerini düşürmek istiyor. Opera, Çarşamba günü şu açıklamayı yaptı: "Daha hızlı tarama sağlamak için bu yıl entegre reklam engelleme sistemimizi daha bile geliştirmeyi planlıyoruz. Bu amaç doğrultusunda atacağımız ilk adımları baharda göreceksiniz. Daha hızlı ve kullanıcı dostu bir tecrübe için bizi takip etmeye devam edin."
Opera, entegre reklam engelleme sayesinde Chrome ve Edge'den daha hızlı hale geldiğine inanıyor. Şu an Opera'da bulunan "hız testi" özelliği sayesinde reklamlar açık ya da kapalıyken oluşan hız farkını görebilirsiniz.
Sürekli büyüyen web performansı arşivi olan Http Archive'a göre, bir web sayfasının ortalama boyutu 2010'da 702KB'yken, 2016'da bu boyut 2,232KB'ye çıktı. Opera web sayfalarının boyutundaki bu artışın sebebinin reklamlar olduğunu düşünüyor. Daha hafif reklam formatları yaygınlaşıyor olmasına ve web sitelerinin boyutlarının, görsellerin kalitesinin artması yüzünden de büyümesi gerçeklerine rağmen, Opera bu sebepleri yetersiz görüyor.
Opera oldukça küçük bir kullanıcı tabanına sahip. NetApplication'sun topladığı verilere göre Opera 42 tüm tarayıcılara kıyasla sadece yüzde 1 oranında kullanılıyor. Buna rağmen şirket popülist bir harekete katılmakta kararlı. Görünüşe bakılırsa Opera bu kampanya ile tabanına olabildiğince fazla kullanıcı çekmeye çalışmaya devam edecek.