OnlyFans, şu anda yetişkinlere yönelik bir içerik abonelik platformu gibi görünen imajını, her türlü içerik oluşturucu için Patreon benzeri bir platforma dönüştürmek için büyük bir çaba sarf ediyor, ancak var olan kullanıcılarından uzaklaşmak da istemiyor. Kısa bir süre önce TechCrunch Disrupt sırasındaki bir röportajda konuşan platformun CEO'su Ami Gan, yetişkinlere yönelik içeriğin beş yıl sonra sitede hala bir yuvaya sahip olacağını ve bu içerik oluşturucuların sitedeki yaşamlarına devam edebileceklerini doğruladı.
Özellikle son zamanlarda OnlyFans'ın yetişkin içerik oluşturucularla ilişkisinin bir miktar sarsıntı yaşadığı düşünülürse, bu onayın oldukça önemli olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Şirket, geçtiğimiz yıl kartlı ödeme şirketlerinin baskısı ve dış finansman sağlamak için gösterdiği çabaları sebep göstererek, sitede yetişkinlere yönelik içerikleri yasaklayacağını duyurmuştu. Ardından, kullanıcılardan gelen tepkilerle beraber bir haftadan kısa bir süre sonra bu kararı aniden askıya almıştı.
Şimdi, potansiyel olarak zorlu rekabetin bazı yeni cephelerini de görmeye başlıyor. Bu haftanın başlarında TikTok, TikTok Live için yaş gereksinimini yükselterek yalnızca yetişkinlere yönelik canlı yayınlar için farklı bir yol takip edeceğini duyurdu.
OnlyFans aynı zamanda kendisini NSFW (toplum içinde uygun değil) içeriği için bir platformdan daha fazlası olarak konumlandırmak için çaba sarf ediyor ve NSFW daha sorumlu bir şekilde çevreleniyor. Üst seviye yöneticiler, günümüzde bu alanda bulunan içeriklere atıfta bulunmak için daha genel tanımları kullanmayı tercih ediyor ve daha çok platformdaki yemek pişirme ve fitness gibi yeni ortaya çıkan kategoriler hakkında konuşmayı seviyorlar.
Gan, yetişkinlere uygun içeriğin yalnızca yasal olarak izin verilenler tarafından görüntülenmesini sağlamak için daha geniş bir yasa koyucu topluluğu ve diğerleri ile birlikte çalıştıklarını da belirtti. Ancak, yetişkinlere yönelik alanda daha uzun vadede nasıl hizmet sunmayı planladıkları konusunda kesin bir güvence vermedi. Yeni yapılan yorumlar sadece bu hizmetin verileceğini doğruluyor.
Ancak bu konu hassaslığını korumaya devam ediyor. Şirketteki yöneticiler, bu işin ne kadar kazançlı olduğunu anlatan her türlü ayrıntı hakkında dikkatli olmaya devam ediyor.
Sahnede konuşan Gan ve strateji başkanı Keily Blair, şirketin yetişkinlere yönelik içerik oluşturuculardan ne kadar kazandığıyla ilgili soruları yanıtladı. Ancak Gan, "Platformdaki her bir işleme bakmamız ve bunları teker teker atamamız gerekir. Ama verileri toplamıyoruz." dedi. Gan daha önce şirketin CMO'suydu.
Şirkete Ocak 2022'de katılan ve “çekişmeli veri gizliliği yasası” ve ilgili yasal alanlarda çalışmaktan gelen Blair de "Yani, daha iyi soru şu ki, insanlar için bu neden önemli?" diye sordu.
Şirket, içerik oluşturucuların %80 ve OnlyFans'ın %20 kesinti aldığı bir 80/20 gelir paylaşımı modeli ile çalışıyor. Her durumda, dış finansmana neden ihtiyaç duyduğu açık değil.