Amerikan oyun firması Rearden, yedi sene boyunca oyun endüstrinde devrim yaratacak bir konsept üzerine çalıştı. Önemli bir finansal destek sayesinde oyunları gerçek zamanlı olarak internetten PC'ye aktaran hizmet, birkaç hafta veya ay içinde uygulamaya geçebilir.
OnLive prensibi basit ama teknik açıdan etkileyici: Tüm oyunlar Rearden sunucularında çalıştırılıyor ve bunun için gerekli tüm işlem gücü sunuculardaki ekran kartı, işlemci ve RAM'ler tarafından sağlanıyor. Oyuncu bir istemci olarak OnLive sunucularına bağlanması ve sadece yeterli hızda bir internet bağlantısına sahip olması gerekiyor. Rearden, sunucu donanımlarını altı ayda bir en güncel teknolojiye yükselteceğini de bildiriyor.
Haberin devamında: Gereken bağlantı hızı ne kadar?
Gereken bağlantı hızı ne kadar?
GDC (Game Developers Confrence) etkinliğinde OnLive, sistemin başarısını basit bir MacBook ile ispatladı: Hayretler içine düşen katılımcılar Crysis'i tüm detaylar en yüksek seviyede iken söz konusu MacBook'ta çalıştırabildi. İnternet bağlantısı gereksinimleri de son derece ılımlı: 1,5 Mbit bağlantı hızı Nintendo Wii seviyesinde grafikler, 4-5 Mbit bağlantı hızı ise HD çözünürlükleri için yeterli oluyor.
Şimdiyse Rearden, bir finansal toplantı sırasında sayısız zengin yatırımcı kazanabildiklerini bildirdi: Aralarında AT&T, Warner Bros. ve Autodesk'in de bulunduğu yatırımcı grubu 500 ila 750 milyon dolar başlangıç sermayesi ortaya koydu. Bu para sistemin ABD'deki başlangıcı için gerekli sunucu yapısı satın alınacak. Kış aylarında ise OnLive'ın Xbox 360 ve PS3'e korku yağdırması bekleniyor. Sistemin Türkiye'ye gelip gelmeyeceği ise henüz belli değil.