25 Mart günü donanım üreticisi MSI'dan gelen bir e-posta yaklaşık olarak 100 bin kişiye ulaştı. E-postayı alanlar, MSI'ın forumlarına üye olmuş tüketiciler, perakendiciler ve basın mensuplarıydı. E-postanın içeriği ise son derece şaşırtıcıydı.
E-postayı gönderen MSI yetkilisi ürünlerin kullanma kılavuzunu okumadan yardım isteyen tüketicilerden "bıktıklarını" söylüyordu. "MSI-forum ve MSI-destek ekipleri sizlere kılavuzda bulabileceğiniz şeyleri açıklamaktan artık bıktı" yazan e-postada, ürünlere bir RTFM işlemcisi yerleştirdiklerini ve işlemci sayesinde kılavuzu okumadan destek isteyenleri tespit edebildiklerini de yazıyordu.
İşin aslı sonradan açıklandı; ama...
E-postayı alanlarda şok etkisi yaratan bu mesajın üzerine tüketiciler çok sert tepkilerini firmaya yönelttiler. Mesajın yarattığı bu etki üzerine MSI yetkilileri hızla bir açıklama yaptılar ve bunun sadece 1 Nisan şakası olduğunu söylediler. Konunun bu kadar yanlış anlaşılmasından dolayı büyük üzüntü duyduklarını açıklayan yetkililer bundan sonra bu tip yanlış anlaşılabilecek şakalar yapmayacaklarını da belirttiler.
Mesajın 1 Nisan'dan epeyce önce 25 Mart'ta gönderilmiş olması nedeniyle bazı tüketiciler bu açıklamaya da sert tepki gösterdiler. RTFM ise İngilizcede "Kahrolası Kılavuzu Oku" anlamına gelebilecek kelimelerin baş harflerinden oluşmuş ve genellikle teknik servis çalışanları arasında kullanılan argo bir şaka.