İnişin simgeleşmiş fotoğraflarından birini, Buzz Aldrin'in Ay kapsülünün merdivenin inmesini çeken Neil Armstrong'un fotoğrafını, dijital olarak yeniden oluşturmak için yeni GPU mimarimiz Maxwell'i kullandık.
Neil Armstrong'un, Buzz Aldrin'i Ay yüzeyine inerken çektiği fotoğraf. Üstte, Armstrong'un orijinal fotoğrafı. 45 yıl önce çekilen fotoğraf, Aldrin'i, arkasındaki Ay kapsülünün koyu renkli şeklinin önünde parlarken gösteriyor. İyi bir fotoğraf. Komplo teorisyenlerinin iddiasına göre, fazla iyi.
Komplo teorisyenlerinin savı: Güneş, Ay kapsülünün arkasında olduğu ve Aldrin de Ay kapsülün gölgesinde olduğuna göre, Aldrin'in Güneş'ten farklı bir kaynak tarafından aydınlatılmış olması gerekir. Harici bir ışık kaynağı. Belki bir film stüdyosunda çekildi. Belki, Los Angeles'ta bir yerde.
Ekibimiz, oldukça hızlı bir şekilde, bu iddiayı çürüttü
Ekibimizin gizli silahı: 19 Eylül'de tanıtımını yaptığımız yeni grafik mimarisi, Maxwell. Maxwell'i, görsel bilgi işlemdeki ek karmaşık aydınlatma ve grafik güçlüklerinin bazılarını çözmek için kullandık. Şimdiye kadar üretilen en gelişmiş GPU'lar olan yeni GeForce GTX 980 ve GeForce GTX 970 GPU'larımızın temelinde Maxwell var.
Demo ekibimiz, Maxwell'in sayesinde, Epic Games tarafından geliştirilen oyun motoru Unreal Engine 4'da Ay'a iniş sahnesini yeniden oluşturdu. Aldrin'in kapsülden inişine ışık tutmak için, kapsülün arkasından gelip Ay'ın yüzeyinden seken güneş ışınlarını ve Armstrong'un uzay giysisini benzetimli olarak oluşturdular.
Ezber Bozan
Demo ekibimizin keşfini anlamak için, Maxwell'in temel teknolojilerinin – Voksel Tabanlı Küresel Aydınlatma (VXGI) - çalışmasını bilmeniz işe yarar.
VXGI, ışığın bir nesneden diğerine gerçek zamanlı olarak yansımasını daha iyi temsil eder. Bunun için, VXGI, bir sahnenin geometrisini "voksel" adı verilen binlerce küçük kutucuğa ya da 3D piksellere ayırır. Her kutucuğun altı kenarının tamamı, geçirgenliğini (ne kadar saydam olduğunu) ve yayıcılığını (bir sahnede diğer nesnelerden ne kadar ve hangi renkte ıslık yansıttığını) belirlemek için analiz edilir.
VXGI, demo ekibimizin ışığın Apollo 11'in iniş alanı etrafındaki hareketini yeniden oluşturmasına olanak verdi.
Tüm bu kutucuklar ışığın bir nesneden diğerine yansıma şeklinin yakalanmasına yardımcı oluyor. Yani, bir oyunda, bir roketatar duvarı havaya uçurursa - veya bir karakter bir ışık kaynağının önüne geçerse – sahnedeki aydınlatma değişir. Bu büyük bir ilerlemedir.
Maxwell, 'çoklu projeksiyon' denen bir teknoloji için donanım desteği sayesinde, voksellerin oluşturulmasını – 'vokselasyon' olarak adlandırılan bir işlem – hızlandırır. Çoklu projeksiyon, Maxwell GPU'nun her bir kutucuğun altı kenarının yalnızca birer kez işlenmesine olanak verir (bkz. Maxwell teknolojisi hakkında daha fazla bilgi için, Paralel Forall blogumuzda "Maxwell: The Most Advanced CUDA GPU Ever Made,").
Aydaki Fotoğraf
Teoride, güzel. Ancak Apollo 11'in hafızalara yer eden fotoğrafını analiz etmek için kullanınca, VXGI'ın pratik avantajları açıkça ortaya çıktı.
Demo ekibi, Aya inişi yeniden canlandırmak için bulabildikleri her ayrıntıyı topladı. Ay kapsülünün altındaki perçinleri araştırdılar, Ayın yüzeyini kaplayan tozun özelliklerini tespit ettiler ve astronotların uzay giysilerinde kullanılan malzemenin yansıtıcılığını ölçtüler.
Demo ekibinin büyük bir ipucunu ortaya çıkarması bu araştırma sırasında gerçekleşti. Aldrin merdivenden inerken, kamera her oynadığında hareket ediyormuş gibi görünen parlak bir nokta bulunduğunun görüldüğü bir video klip.
Demo ekibimiz, Maxwell'i Ay kapsülü 45 yıl önce Ayın yüzeyine inerken Ay yüzeyinin koşullarını canlandırmak için kullandı ve Aldrin'in Ay'ın yüzeyinden ve Armstrong'un uzay giysisi üzerinden yansıyan ışıkla nasıl aydınlatıldığını ortaya çıkardı. Üstte, çalışmanın bir ekran görüntüsü.
Daly, "Parıltı hareket etmeye başladığında, 'Tanrım, işte bu,' dedim," diyor.
Yapay bir ışık mıydı? Ya da NVIDIA'nın kıdemli bir GPU mimarının belirttiği gibi, Armstrong'un parlayan beyaz uzay giysisinden gelen bir yansıma mıydı? Daly ilk anda Armstrong'un giysisinin, Aldrin'i aydınlatan bir ışıktan sorumlu olduğu fikrini göz ardı etti.
"Beyaz giymiş birisi, bu sahneye nasıl katkıda bulunabilir?' diyorsunuz.
Aydınlansın
Anlaşılıyor ki oldukça aydınlandı. O ışığın, Ayın yüzeyine inerken Aldrin'i, tam Armstrong fotoğrafını çektiği anda nasıl aydınlattığını yeniden canlandırabildiler. Apollo 11 kuşkucularının delil olarak gösterdiği bir fotoğrafta, Daly'nin ekibi görevin gerçek olduğunu kanıtlayan gizli delilleri ortaya çıkardı.
Aya iniş için NASA'nın fotoğraflarında buldukları tek gizli kanıt da bu değildi.
Kuşkucular bir başka ayrıntıya tutunuyorlardı: iniş alanında çekilen fotoğraflarda hiçbir yıldız yoktu. Bu, bazılarının ABD hükümetinin iniş anının sahtesini hazırladığını ve konumlarını ay üzerinden bilmenin imkansız olması nedeniyle sahneye yıldızları koymadığını iddia etmesine yol açtı.
Demo ekibimiz Maxwell'i kullanarak yıldızları bulmayı başardı.
Daly, "Yıldızların görünmemesinin nedeni, kameranın pozlarının, Ayın yüzeyindeki sahneleri çekmek üzere ayarlanmasıdır," diyor. Ancak yerlerindeler. Demo ekibimiz de onları ortaya çıkarmak için fotoğrafların pozunu dijital olarak değiştirmeyi başardı.
Komplo teorisini çürümüş sayabilirsiniz.