Nokia, her gün bir milyon adet telefon üretiyor ve bu telefonları 70 farklı dilde yaklaşık 150 kadar ülkeye ihraç ediyor.
Ancak önceleri telefonlar sadece birisini aramak için kullanılırken, artık tüketiciler telefonlardan daha fazlasını bekliyorlar. Bu nedenle Nokia kendini bu yönde değiştiriyor.
Nokia başkan yardımcısı Anssi Vanjoki'ye göre: "Biz mobil telefon şirketi değiliz, daha çok yazılım ve hizmet şirketiyiz."
Vanjoki sözlerine şu şekilde devam etti: "Tüketiciler (ki yaklaşık 200 milyon insandan bahsediyoruz) internet üzerinde telefonlarını multimedya bilgisayar gibi günün 24 saati kullandığından, her zaman erişilebilir oluyorlar."
Nokia, üniversiteler ve akademik enstitülerle beraber araştırma merkezlerine yatırımda bulunuyor. İngiltere Nokia, Cambridge Üniversitesi ve dünyanın sayılı bilim adamlarından nano uzmanı Profosör Mark Welland ile beraber en son nanoteknolojilere odaklanmış durumda.
Geçtiğimiz hafta şirket Morph kavramını ortaya çıkardı. Morph en son teknolojiyle hizmetlerin bir karışımı şeklinde düşünülebilir ve geleceğin iletişimini yakından etkileyecek bir ürün.
ABD'deki Nokia, Silikon Vadisi'ndeki Palo Alto'ya yakın zamanlarda bir araştırma merkezi kurdu. Bu merkez interneti ve web uygulamalarını geliştirmeye odaklandı ve İngiltere'de olduğu gibi burada da Stanford ve Berkeley üniversitelerinden araştırmaları için destek alınıyor.
"Biz daha çok hizmet üretiyoruz."
Bu araştırma merkezinin tepesindeki isim Profosör Henry Tirri bu konuda düşüncesini şu şekilde ifade ediyor: "Biz sadece mobil telefonlar için görüntüye, radyo teknolojisine ya da pil ömrüne odaklanmış değiliz."
Palo Alto'daki Nokia araştırmacıları GPS teknolojisini gerçek zamanlı görüntü akışını sağlamak için kullanıyor.
Palo Alto Araştırma Merkezi Laboratuvarı'nın başı olan Dr John Shen: "Bizim takımımız Nokia'nın gelişmesi için bir hizmet şirketi olarak yardım ediyor. İnternet ve mobilitenin kesiştiğini görüyoruz. Nokia bir cihaz şirketidir ve kurulduğundan bu yana sürekli değişime ayak uymasıyla kârlı kalmayı başarabildi. Eğer Nokia sadece bekleseydi ve değişimden uzak kalsaydı, bugünkü durumuna gelemezdi."
Profesör Tirri'ye göre Nokia kendi kullanıcılarının tecrübelerinden yola çıkarak kendine yön vermeli. Yani Nokia'nın itici gücü teknolojiden ziyade kullanıcıların tecrübesi olmak zorunda.