Nokia, yaklaşık 45 yıllık uzun bir sürenin ardından logosunu değiştirdi. Şirket yeni logosunun, şirketin köklü geçmişine saygı duyarken aynı zamanda geleceğe odaklanmayı simgelediğini söylüyor.
Yeni logo, önceki logonun aksine, daha modern ve minimalist bir tasarıma sahip. N, K ve A harflerinin belli kısımlarının” kırpılması hemen dikkat çekiyor.
Nokia CEO'su Pekka Lundmark, yeni logonun şirketin değişim sürecinde önemli bir adım olduğunu söyledi. Lundmark, "Nokia olarak, her zaman insanların birbirleriyle bağlantı kurmasını sağlayan teknolojiler oluşturduk. Yeni logo, bu misyonumuzu yansıtıyor ve şirketimizin gelecekte de bu yönde ilerleyeceğini gösteriyor" dedi.
Lundmark bir röportajda “Çoğu insanın zihninde hala başarılı bir cep telefonu markasıyız. Ancak Nokia'nın konusu bu değil. Ağlara ve endüstriyel dijitalleşmeye çok odaklanan yeni bir marka başlatmak istiyoruz" diyor.
Cep telefonlarında eski logoya devam
Nokia, 1865 yılında Finlandiya'da kurulmuş bir şirket ve uzun yıllar boyunca mobil iletişim sektörünün öncülerinden biri olarak varlığını koruyor. Ancak son yıllarda, telefon alanında şirketin pazar payı oldukça azaldı ve rekabet gücü bir hayli zayıfladı. Hatta şirketin telefon kolu bir dönem Microsoft tarafından satın alınmış ve sonrasında da Nokia markalı telefonlar üretme işi HMD Global'e geçmişti. Kısacası ana şirket, aslında uzun zamandır telefon üretmiyor ve sadece marka haklarını üçüncü taraf üreticilere lisanslıyor.
Yeni logo, aynı zamanda şirketin telefon işinden tamamen sıyrılmasını da temsil ediyor gibi görünüyor. Zira yeni logo ile birlikte Nokia, odağını tamamen cep telefonu üretiminden çıkartarak mobil teknolojilere kaydıracak.
Bu arada Nokia markalı telefonlar da HMD tarafından satılmaya devam edecek ve gelecekte üzerlerinde eski logoyu görmeye devam edeceğiz.