Netflix, abone sayılarında yaşadığı tarihi düşüşün ardından maliyetleri düşürmeye yönelik adımlar atmaya devam ediyor. Bu adımların sonuncusu da, çoğunluğu ABD merkezli 150 personelin görevlerine son vermek oldu.
Etkilenen çalışanların üst düzey pozisyonlarda yer aldığı söyleniyor. Bu işten çıkarmalar, yaklaşık 11.000 çalışanı olan şirketin son haftalardaki ikinci işten çıkarma dalgası. Netflix'in kendi hayran web sitesi Tudum'a bağlı, açıklanmayan sayıda personeli ile geçtiğimiz ay yollarını ayırdığını açıklamıştı.
Bir şirket sözcüsü, işten çıkarmaların doğrudan Netflix'in gelir artışındaki yavaşlamaya bağlı olduğunu söyledi: “Gelir duyurusunda açıkladığımız gibi, yavaşlayan gelir büyümemiz, şirket olarak maliyet artışımızı da yavaşlatmamız gerektiği anlamına geliyor… Bu değişiklikler, bireysel performanstan ziyade iş gereksinimleri tarafından yönlendiriliyor, bu da onları özellikle zorlaştırıyor, çünkü hiçbirimiz böyle harika meslektaşlarımıza veda etmek istemiyoruz. Bu çok zor geçişte onları desteklemek için çok çalışıyoruz."
Netflix, 2022'nin ilk çeyreğinde abone kaybettiğini açıkladıktan sonra, bunu şifre paylaşımındaki artışa, diğer akış platformlarından gelen rekabete ve Rusya'daki abone tabanının tamamının kaybolmasına bağlı olduğunu iddia etmişti. Akış hizmeti, daha düşük fiyatlı, reklam destekli bir katman eklemenin yanı sıra geliştirilmekte olan bir dizi projeyi de durdurmaya hazırlanıyor. Şirket, 2022'nin ikinci çeyreğinde 2 milyon abone daha kaybedeceğini tahmin ediyor.