Netflix, tamamen ücretli abonelik sistemine dayanan bir iş modeliyle ortaya çıktığında reklamlara da savaş açmıştı. Ama bir süre önce "fazla para ödemek istemeyen" izleyicilerine reklam izlettiği yeni bir abonelik seçeneği sunmaya başladı.
Türkiye'de geçerli olmayan bu reklamlı seçenek şimdi dünya çapında 70 milyon aboneye ulaştı. Bu da Netflix'i dünyanın önemli reklam platformlarından biri haline getirecek gibi görünüyor.
Mayıs ayında bu rakam 40 milyondu. Dolayısıyla reklamlı abonelerin sayısı hızla artıyor. Ancak sorun şu ki, bu abonelerin kaçının ücretli premium hesabını kapatarak reklam izlemeyi kabul eden eski kullanıcılar olduğu bilinmiyor.
Zira 30 milyon ücretli abonenin aylık ödemesini kesmesinin, Netflix için önemli bir gelir kaybı anlamına geldiğini de kabul etmek lazım. Bu aylık ödemelerin yerine, reklam verenlerden alınan ücretlerin zararı karşılayıp karşılamadığı da belli değil.
Reklamlı abonelik dünyaya yayılacak mı?
Netflix'in belirli şovlarla "temalı" reklamlar yerleştirmek için planları bile var. Squid Game'in bir sonraki sezonu Kia'nın üç bölümlük bağlantılı reklamını içerecek. Dünya devi şirketler, büyük reklam bütçelerini Netflix'te kullanmaya ikna olursa, şirketin reklamlı abonelik seçeneğini daha fazla ülkeye açma ihtimali bulunuyor. Öte yandan, reklam sözleşmelerinin bağlanması için Netflix'in reklam alacağı ülkelerde ofis açması ve reklam uzmanları çalıştırması gibi bir iş yükü de gerekiyor. Dolayısıyla şirketin reklamlı aboneliği hızlı bir şekilde dünyaya açmayabileceği de düşünülüyor.